15 lucruri care fac din Borsec cel mai puternic brand românesc

Share This:

Mă amuzam copios deunăzi cu un prieten pe seama unei reclame la brânză, nu contează care. Cert e că era o brânză românească, „de tradiție”, născută din truda ciobanului în vârf de munte, pentru pasiunea orășeanului obișnuit cu finețurile. Râsul s-a transformat în discuție, apoi într-o dezbatere filosofică în toată regula, care s-a sfârșit cu concluzia că noi românii chiar nu facem brânză. Om fi noi fani brânză, dar experți în așa ceva – niet.

Telemeaua de oaie îi bună; bună-i și aia de capră (nu și de vacă); mai ai cașul dospit și cașul proaspăt, brânza de burduf (în scoarță de brad sau altă coajă); mai facem câteva sortimente de puturoasă, cu sau fără verdețuri, chimen și alte adaosuri și… cam atât. Să nu-mi spuneți de urdă!

Și uitea așa mi-am dat seama că, în afară de telemeaua de Ibănești – care nu-i cine știe ce – nu avem un brand de brânză cu care să ne putem mândri afară. Francezii, olandezii, italienii, elvețienii sunt dumnezei când vine vorba de brânză. Noi? Doar fani.

Dar eu nu despre brânză voiam să vă vorbesc, ci despre apă. Unde chiar avem branduri. Companile care îmbuteliază apă minerală naturală au, de câțiva ani încoace, cele mai mari creșteri ale încrederii și notorietății în rândul consumatorilor din România. Dar nici o apă nu-i ca Borsesc când vine vorba de încrederea de care se bucură în rândul celor care consumă acest gen de produs. Borsec a fost desemnată și în 2018 cel mai puternic și de încredere brand românesc, în topul anual întocmit de revista Biz și Unlock Market Research.

Iată mai jos 15 motive pentru care Borsec e, pentru mine, cel mai valoros brand românesc!

1.Mi se furnică pielea când rostesc „210 ani de tradiție”. De fapt, Regina apelor minerale Borsec are o tradiție de 212 ani, împliniți în 2018.

2.Pentru mine, un brand e puternic dacă atacă cu succes piețe din toate colțurile lumii. Borsec e prezent în 19 țări străine.

3.Cel mai puternic brand românesc e un produs în care românii au încredere. Eu sunt unul dintre fanii declarați ai brandului Borsec. V-ați putut da seama AICI și AICI.

4.Nici o reclamă Borsec, pe TV sau din mediul online, nu mă agasează cu mesajul ei. Când se întâmplă asta, înseamnă că recunoști acel brand și-l asimilezi cu ceva de-al casei, familial, prietenos. De încredere.

5.Borsec și-a asumat rolul de a educa populația, prin cele mai diverse mijloace: de la încurajarea hidratării și a consumului zilnic de apă, la efectuarea de activități sportive diverse până la evenimente precum Gala UNITER.

6.Borsec a câștigat titlul Trusted Brands de zece ori consecutiv, ceea ce arată că este cel mai de încredere brand în categoria apelor minerale naturale.

7.În anul 2004, Borsec a primit titlul de „Cea mai bună apă minerală din lume”, în cadrul celei mai importante competiţii de profil, care are loc în Statele Unite ale Americii. Toate distincțiile pe care le-a primit Borsec în cele două secole de existență le puteți găsi AICI.

8.Dacă e să vorbesc de distincții și recunoașterea valorii brandului, nu pot omite unul dintre cele mai importante evenimente din istoria Borsec. Împăratul Franz Josef a fost cel care a acordat apei minerale naturale Borsec titlul de Regină a apelor minerale, pe care-l poartă și astăzi. Ceremonia a avut loc la Palatul Hansen, actualul Hotel Kempinski, construit special pentru Expoziția Internațională din 1873 de la Viena.

9.Borsec e un brand 100% românesc. Atât. (Asta e pentru ultranaționaliști. Sau pentru ăia care își iubesc țara).

10.Cifra de afaceri a grupului Romaqua, care deține brandul Borsec, a atins 700 de milioane de lei în 2017. Borsec e puternic.

11.Un brand se construiește în timp, dar se perfecționează în permanență. De aceea, investițiile sunt absolut necesare. Între anii 1998-2016, Romaqua Group a investit 220 de milioane de euro în modernizarea proceselor tehnologice, astfel încât apa minerală naturală Borsec să ajungă pe masa consumatorilor având exact aceleaşi proprietăţi ca în momentul îmbutelierii. Numai în 2017, investițiile s-au ridicat la 20 de milioane de euro, bani cu care s-a pus în funcțiune, la fabrica Borsec, un nou utilaj care ne permite înlocuirea etichetelor de hârtie cu cele din plastic și s-a inaugurat o nouă linie de îmbuteliere cu o capacitate de 50.000 de litri/oră.

12.Romaqua are o echipă de comunicare foarte bună pe sortimentul Borsec, iar pe Facebook nu lasă nici o întrebare fără răspuns.

13.În 2016, la împlinirea a 210 ani de tradiție, Borsec și-a legat numele de un alt mare brand național, CSM București. Borsec a devenit furnizorul oficial al clubului de handbal feminin al Capitalei. O alăturare perfectă. CSM a mai avut parteneriate și cu alte companii, din diverse domenii, însă toate s-au apropiat de echipa bucureșteană pentru că aceasta le putea oferi expunere mediatică în țară și peste granițe. Cred că în parteneriatul CSM-Borsec a fost invers: clubul de handbal a căpătat mai multă imagine datorită asocierii cu colosul Borsec.

14.Pentru mine Borsec nu e doar o apă. E un mod de viață sănătos, încurajat de Institutul pentru Diabet, Nutriție și Boli Metabolice „N. C. Paulescu”, Institutul Național de Recuperare, Medicină Fizică și Balneoclimatologie și… milioane de consumatori fără studii medicale din toată țara.

15.Last but not least – cel mai puternic brand românesc va dăinui cel puțin încă 212 ani, punând în sticlele alea tot ce se poate extrage mai bun din izvoarele românești.




Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.