„Bomba” despre pensia doamnei Nina nu e fake news, ci stupid news

Nina și Ion Iliescu. Credit foto: adevarul.ro

Share This:

Pe net circulă încă o bombă de presă, de fapt o petardă penală, care zice că doamna Nina, soția venerabilului fost tovarăș Nicolae…pardon, Ion Iliescu, ar încasa o pensie lunară de 10.600 de lei. Pseudoștirea e publicată de Evenimentul Zilei (devine o tradiție la acest ziar) și poartă semnătura Ramonei Dănciulescu. Doamna Nina, discretă cum o știm, a reacționat de data asta, pe blogul soțului. Păi, se putea să-i dea EVZ așa o pensie și ea să nu știe?

Prima știre, aia fake. De fapt, aia stupidă, idioată

Intervin foarte rar în spațiul public. Discreția a fost alegerea mea. Dacă fac asta acum, este pentru că mă simt obligată cu o explicație colegilor mei de muncă, atâția câți mai sunt în viață. Este vorba despre o știre apărută în Evenimentul Zilei, privitoare la cuantumul pensiei mele. Dacă ați uitat, EvZ este un ziar de „calitate”, unde deontologia profesională e sfântă! Am aflat și eu asta din ediția online de azi a jurnalului, sub semnătura doamnei/domnișoarei Ramona Dănciulescu, că ”despre funcția pe care a avut-o soția lui Ion Iliescu s-a vorbit extrem de puțin de-a lungul timpului. Aceasta se bucură de o pensie lunară imensă, în valoare de 10.600 de lei, sumă la care alții doar visează, după cum mai informează sursa citată”, scrie Nina Iliescu pe blog. Ulterior, EVZ a publicat un text în care preia reacția venerabilei pensionare.

A doua știre, în care autorul se spală pe mâini. „Am preluat ca prostu, din Libertatea. Ei sunt de vină”

Chestia e că această mizerie nu e fake news, chiar dacă dezinformează și ralatează un lucru absolut fals. Ca să dai un fake news, o știre falsă, trebuie să muncești puțin la ea și să ai certitudinea neadevărului pe care urmează să-l lansezi în spațiul public. Aici e vorba de stupizenie și de superficialitate în tratarea unui subiect de presă, lucruri care îi caracterizează pe mulți jurnaliști români. Și ca să înțelegeți că încap mulți în găleata asta, „știrea” a fost preluată de o grămadă de site-uri, cuvânt cu cuvânt, fără verificarea veridicității informației. Ne lămurește tot doamna Nina cum stă treaba cu presa.

Sursa citată” citează, la rândul ei, din Libertatea, care citează, la rândul ei, Cancan, care și el citează declarația de avere a soțului meu, cea din 2008, unde venitul meu din pensie era de fix 10.600 de lei. Pe an! Scrie negru pe alb! Adică circa 900 de lei pe lună. Da, din păcate asta era pensia foștilor mei colegi, cercetători într-un domeniu atipic, coroziunea metalelor, deși autoturismele domniilor lor jurnaliștii au a ne mulțumi. Așadar o știre din 2008, cu sursă inițială Cancan, trecută pe la Libertatea, este luată după zece ani ca una proaspătă și prezentată cu indignare de EvZ, în 15 februarie 2018, de unde este preluată cu aceeași indignare de pagina online a Antenei3 și ne arată că da, producția de fake news, știri false pe românește, este o industrie cu viitor. Din păcate… Nu, pensia mea nu a crescut ca în povești, ci s-a mărit, conform legii, în ultimii zece ani, până la o sumă lunară care depășește cu puțin 2.000 de lei. Colegii mei n-au a se minuna: mărirea de pensie din presă nu e mărire, e doar știre falsă, și dovadă de „profesionalism” jurnalistic”, mai spune Nina Iliescu.

Are dreptate, să mor io! Uite ce scrie pe talon!

 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.