Cum poți salva viața unei familii cu doar 2 euro. (Joy for Nepal)

Sursa foto: observer-reporter.com

Share This:


Îți place Big Mac? Ce-ai zice să renunți azi la el și să salvezi viața unei familii? Știu, pare straniu, dar cu acești bani, o familie formată din patru oameni din Nepal poate supraviețui o zi întreagă. Nu am scris din burtă, nici nu m-am documentat pe Google, ci l-am întrebat pe unul dintre cei mai fini cunoscători ai realităților din această țară, alpinistul Alex Găvan. El s-a numărat printre alpiniștii care au fost prinși pe munte de seismul devastator care a lovit această biată și neajutorată țară, la 25 aprilie 2015. Întors cu chiu cu vai în România, Găvan a decis să sară în ajutorul acestor oameni, care i-au deschis ușa cu căldură de fiecare dată când s-a aventurat să le „cucerească” munții. Astfel, a demarat campania umanitară Joy for Nepal, prin care speră să strângă bani pentru ajutorarea celor aflați în nevoie. Atunci, mi-a spus că nu poate fi nepăsător în fața acestei imense drame a poporului nepalez și că speră că și românii să-l ajute să poată întinde o mână de ajutor. Acum, că a văzut că românii sunt receptivi, a decis să prelungească termenul de colectare a fondurilor, cu încă două săptămâni (31 iulie 2015).

Zeci de alpiniști și-au pierdut viața sau au fost răniți grav în urma unei avalanșe de zăpadă, provocată de seism, pe vârful Lhotse (8.516 m)

Zeci de alpiniști și-au pierdut viața sau au fost răniți grav în urma unei avalanșe de zăpadă, provocată de seism, pe vârful Lhotse (8.516 m)

Încă mai poți contribui cu 2 euro, trimițând SMS la numărul 8826, sau o sumă mai mare, accesând site-ul alexgavan.ro/nepal. Până acum s-au strâns 72.000 de euro, bani care vor ajunge direct la cei care au nevoie.

Iată ce spune despre rezultatele campaniei „Joy for Nepal”, începută la 19 mai 2015.

Cum este suma colectată până acum în comparație cu eforturile depuse de echipa voastră în această campanie? Mie mi se pare mică.

Suma strânsă până acum este conform estimărilor noastre inițiale și nu este o sumă mică. Din contră, este o sumă foarte bună și care va mai crește în perioada următoare. Să nu uităm, numărul de SMS 8826 rămâne valabil pentru cauza noastră până pe 31 iulie și îi invit pe toți cititorii tăi să trimită un mesaj de susținere la acest număr. Oricât de nobilă este cauza, sunt niște condiții care au un impact asupra gradului de implicare a oamenilor, cum ar fi: situația umanitară este într-o țară îndepărtată, a trecut un timp destul de lung de la cutremure, agenda media este plină de alte nenorociri, au mai fost și alte campanii în derulare pe această temă. De aceea, este bine să reamintim oamenilor că încă se mai pot face donații prin SMS sau pe site-ul alexgavan.ro/nepal. Pe de altă parte, suma strânsă trebuie raportată la situația din Nepal, nu la altceva: acolo fiecare sumă contează și cu 72.000 de euro poți face foarte multe pentru comunitățile izolate, pe care le țintim noi. Adevărata valoare a donațiilor făcute va veni, de fapt, din proiectele care vor fi făcute cu acești bani în comunitățile izolate din Nepal, pe care noi vrem să le ajutăm. Să nu uităm, sunt comunități care primesc cu greu ajutoare din alte surse, de la alte organizații mari.

Care crezi că sunt motivele pentru care nu s-au strâns mai mulți bani?Aveați un target?

Abordarea noastră a fost să strângem câte puțin de la mulți. Noi apreciem și suntem recunoscători pentru fiecare euro donat. Atunci când un om îți întinde o mână, nu numeri câte degete are la acea mână, ci spui mulțumesc, te prinzi de ea și te ridici. Asta înseamnă să fii autentic în relația cu donatorii tăi. Fiecare donație, oricât de mică, a contat. Decizia noastră de a prelungi perioada de campanie este legată de estimarea că vom putea să mai strângem bani în aceste două săptămâni, nu de o evaluare că am fi strâns prea puțini. Știm că avem un suport media consistent în aceste două săptămâni și acest lucru poate să aducă mai multe fonduri în campanie. Ar fi fost păcat să încheiem totul acum.

Ce procent din sumă reprezintă donații de la persoane fizice și ce procent din sumă e contribuție a agenților economici?

Majoritatea donațiilor a fost de la persoane fizice, ceea ce a ținut de strategia campaniei. Companiile au bugetele construite pe linii strategice și este mai dificil să obții sume mari de la ele, atunci când vii cu un proiect care nu se încadrează în această planificare. Există niște reguli și proceduri interne, care trebuie respectate. Astfel, până la această dată, peste 13.000 de euro au provenit din sponsorizări. Dar și cu companiile, noi am mers cu același principiu: mai bine sume mici, de la mai mulți, decât să cerem sume mari, care nu puteau fi acoperite de organizații. Restul banilor, până la peste 72.000 de euro astăzi, au venit de la persoane fizice, donațiile fiind făcute prin SMS sau cu cardul pesite. Pe de altă parte, să nu-i uităm pe cei care au contribuit la realizarea campaniei și au lucrat gratis. Și munca lor este o donație, care ne ajută să nu avem costuri administrative în acest proiect. Să ții o astfel de campanie timp de două luni de zile este un efort uriaș.

Câte societăți comerciale au donat bani în cadrul acestei campanii?

Până acum au donat zece companii, care sunt, de altfel, prezentate pe site. Majoritatea au venit din proprie inițiativă către noi, auzind de campanie. Noi le mulțumim. Așa cum v-am spus, raportat la Nepal, nu putem vorbi de sume mici. Orice euro contează acolo. Ca să înțelegeți, în Nepal, cu aproape 30 de dolari, partenerul nostru Karuna-Shechen asigură hrana necesară unei familii pentru o lună de zile, în acțiunile sale de intervenție post-dezastru. De aceea vă spun că valoarea donațiilor nu constă în sume, ci în ceea ce se va face cu banii acolo.

Care a fost cea mai utilizată metodă de donație?

Cea mai utilizată metodă de donație a fost prin SMS – la 8826 din rețelele Orange, Vodafone, Telekom. Este și cea mai facilă. Noi mulțumim platformei donatie.ro pentru sprijinul acordat, împreună cu cele trei companii de telefonie. Acest sprijin constă inclusiv în faptul că ne-au fost anulate costurile administrative, deci banii vor intra toți în proiect.

Când vor pleca banii spre Nepal?

În acest moment suntem în discuții cu partenerul nostru din Nepal, Karuna-Shechen, pentru a identifica proiectele care vor fi finanțate. Vom anunța public când vom face transferul și ce vom finanța.

Care e starea ta de spirit? Ești mulțumit de cum s-a desfășurat campania și de rezultatul ei, până acum?

Nu există un munte care să nu aibă provocarea sa, cel puțin o provocare. Am considerat această campanie drept al șaptelea „optmiar” al meu, așa că eu merg înainte cu aceeași stare de spirit ca și atunci când urc spre un vârf de peste 8000 m.

Alpinistul Alex Găvan, la conferința de lansare a campaniei Joy for Nepal

Alpinistul Alex Găvan, la conferința de lansare a campaniei Joy for Nepal

Citește și:

Alex Găvan, alpinistul care învață Nepalul să zâmbească din nou

Be the first to comment on "Cum poți salva viața unei familii cu doar 2 euro. (Joy for Nepal)"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.