Cum refuză Primăria București o pomană de 500.000 de euro anual din parcările subterane

Share This:

Ca orice autoritate locală din această țară, Primăria Municipiului București construiește de toate, însă nu pe banii ei (nici măcar ai noștri), ci pe banii privaților, cu care se asociază în interesul celor mulți. Forma asta de asociere se cheamă parteneriat public-privat sau „jumelaj”, cum îi place edilului șef Sorin Oprescu să-i spună. De cele mai multe ori cei mai câștigați din acest jumelaj sunt privații cu care autoritatea locală se asociază, însă dacă-i întrebi pe responsabilii din primărie vei afla că parteneriatele astea aduc mai mulți bani la buget decât orice investiție făcută din bani publici, fiindcă sunt de-a moaca.

Spre exemplu, oameni cu răspundere din Primăria București sunt de-a dreptul extaziați de veniturile „colosale” care îi revin Municipalității din închirierea locurilor de parcare de la Piața Universității, un parcaj subteran realizat cu bani privați, însă în parteneriat cu primăria. „Redevenţa încasată pe anul 2013 de la parcarea de la Universitate este de cinci ori mai mare decât tot onstreet-ul Bucureştiului (n.r. veniturile obținute din închirierea parcările de suprafață deținute de Primăria Capitalei)”, declara Bogdan Hreapcă, directorul Direcţiei de Investiţii, citat de b365.ro. Șeful compartimentului de Investiții din primărie nu spune care e suma încasată, dar precizează că aceasta e mulțumitoare. Ei bine, se poate și mai bine, după cum spun reprezentanții companiei partenere, Interparking Hispania.

Strada Ion Ghica e plină de mașini, iar nivelul trei al parcării e gol

Strada Ion Ghica e plină de mașini, iar nivelul trei al parcării e gol

Mai précis, primăria ar putea încasa anual 500.000 de euro în plus, dacă și-ar urmări interesul și dacă ar respecta obligațiile contractuale. Conform înțelegerii dintre cele două părți, Municipalitatea trebuie să contribuie la sporirea veniturilor companiei prin eliberarea străzilor din apropiere de mașini parcate aiurea. Dacă faci un tur al parcajului, pe străzile Academiei, Ion Nistor și Ion Ghica, o să vezi că sunt pline de autoturisme, în ciuda indicatoarelor de oprire/staționare interzisă. În același timp, al treilea nivel al parcării e mai mereu gol, în vreme ce al doilea e ocupat în proporție de 65%. În prezent, Municipalitatea încasează sub formă de redevență între 4 și 50% din încasările parcajului. Ținta lor ar trebui să fie 50% din încasări.

La fel își fură căciula primăria și în cazul parcării subterane de la Teatrul Național, care e gestionată de aceeași firmă. Și aici străzile din apropiere sunt ocupate de autoturisme, în timp ce în subteran, la ultimul nivel cel puțin, bate vântul.

Pe strada Batiște, jeep-urile stau pe trotuar. În parcarea de la Teatrul Național e liniște deplină

Pe strada Batiște, jeep-urile stau pe trotuar. În parcarea de la Teatrul Național e liniște deplină

Pret parcare subterana Universitate. Tariful de închiriere a unui loc de parcare sub Piața Universității a fost majorat în 2014 la 4 lei/oră. La inaugurarea ei, în noiembrie 2012, tariful era 2,5 lei/oră, însă a crescut cu 50 de bani de fiecare dată când statul a majorat salariul minim pe economie sau când inflația și-a arătat colții. Parcarea de la Universitate se poate închiria și pe termen lung, pe bază de abonament (zilnic, săptămânal, lunar). Are 425 de locuri pentru mașini și 21 de locuri pentru motociclete și e dispusă pe trei niveluri. Are două intrări, dinspre strada Academiei și strada Toma Caragiu, și o ieșire spre Bd. Ion C. Brătianu (Muzeul de Istorie). Investiția se ridică la 10 milioane de euro, iar investitorul o va exploata în următorii 36 de ani.

Pret parcare subterana Teatrul National. Un loc de parcare aici costă 3 lei/oră, însă e de așteptat ca acesta să ajungă în curând la 3,5 – 4lei/oră. Se poate închiria și cu ziua, pentru toată săptămâna sau pentru o lună. Aici sunt 970 de locuri de parcare, dispuse pe două niveluri. Parcarea e dotată cu service auto, spălătorie și, în curând va fi dotată cu stații de încărcare a autoturismelor electrice. Din parcaj s-a creat legătură cu Teatrul Național, pentru cei care vin la teatru. Accesul se face dinspre strada Ion Câmpineanu, dinspre strada Tudor Arghezi și din rondul Hotelului Intercontinental. Investiția s-a ridicat la 3 milioane de euro.
F64

1 Comment on "Cum refuză Primăria București o pomană de 500.000 de euro anual din parcările subterane"

  1. Lucuri ziditoate si folositoare am gasit aici.
    Va urez mult succes in in aceasta lucrare.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.