Cum să-ți crești inteligent afacerea folosind Facebook și Google

Credit foto: Shutterstock

Share This:

Reclama este sufletul comerțului. Dar asta știi deja. Uite, îți mai zic una, care ți-ar putea părea la fel de comună: dacă nu ești în online, înseamnă că nu exiști. Afirmația asta e parțial adevărată, căci poți fi în online și să nu contezi deloc pentru cei din jur. Dacă ai un business pe care vrei să-l duci pe culmi trebuie să știi cum să te folosești de instrumentele pe care ți le oferă mediul online. Azi vorbim despre Facebook și cum îți poate el crește afacerea.

Păi nu ți-o mai prea crește, căci Facebook s-a cam zgârcit cu promovarea conținutului în platformă. Începând cu acest an, rețeaua asta în care intră toată lumea nu mai are loc pentru tine decât pe bani. Facebook agreează tot mai puține postări care vin de la companii, site-uri de vânzări și bloguri și puțin îi pasă de afacerea ta. Însă, arată o mai mare deschidere pentru postări cu pisici și căței care fac năzbâtii. Întrebarea pe care trebuie să ți-o pui este dacă vrei să-ți promovezi afacerea într-un asemenea mediu colocvial. Poți s-o faci, însă ține cont de faptul că mesajul tău va ajunge mult mai greu la publicul pe care îl țintești din cauza filtrelor Facebook. De aceea te sfătuiesc să te gândești serios la alte metode de promovare.

Așa că, hai vorbim despre Facebook Ads și Google Adwords!

Nu trebuie să renunți la Facebook, iar motivul principal e că aici pierde timpul toată lumea. Fie că postează fotografii din vacanță sau clipuri cu ghidușiile animalelor de companie, fie că sunt în căutare de știri ori soluții deștepte la problemele de zi cu zi, oamenii sunt dependenți de acest instrument. Dacă pentru ei e un furnizor de entertainment și informație, pentru tine trebuie să fie un suport de promovare a afacerii. Și unul dintre cele mai bune tool-uri pentru poziționarea în online a business-ului tău este Facebook Ads. Poți realiza anunțuri publicitare plătite în rețeaua Facebook fără să ai o pregătire specială în acest domeniu, însă gestionarea mai multor campanii de acest gen necesită un efort prea mare pentru a atinge rezultatele pe care le dorești. Pentru a nu investi bani inutil în campanii cu targetare greșită, sfatul meu e să apelezi la o agenție specializată în acest domeniu.

O echipă de specialiști în managementul campaniilor de Search și Pay Per Click îți va oferi întotdeauna o soluție mai bună, astfel încât produsul/serviciul tău să ajungă exact la persoanele pe care le țintești.

Google AdWords este un alt instrument de promovare a afacerii tale. Scopul unei campanii AdWords este să-ți crești vânzările la costuri cât mai mici. Bineînțeles că poți derula astfel de campanii de unul singur, dar după ce am pierdut o grămadă de bani gestionând campanii pe cont propriu am decis că trebuie să las această treabă în sarcina celor care se pricep. Și sunt destui în acest domeniu, dar nu oricine se poate numi specialist PPC. Celor care fac primii pași în promovarea online le recomand Epicads.ro, o agenție care a realizează campanii deștepte pe toate platformele digitale.

Jobul de specialist PPC presupune un nivel ridicat de calificare tehnică și lingvistică și cere mai mulți ani pentru a ajunge în top. Am spus calificare lingvistică fiindcă în Google AdWords e vorba, în principal, de cuvinte. Dar nu orice cuvinte, ci de unele alese pe sprânceană în funcție de comportamentul celor care navighează pe internet. Într-o campanie Google AdWords, un specialist va selecta o serie de cuvinte-cheie (pe care utilizatorii le folosesc în timpul căutărilor lor în mediul online) și va licita pentru ele. De exemplu, dacă ești medic dentist și vrei să-ți promovezi cabinetul stomatologic pe care l-ai deschis de curând în Galați trebuie să te gândești cum ai putea să-i determini pe gălățeni să-și trateze cariile dentare la tine. Păi, ai putea să alegi cuvintele-cheie medic dentist Galați sau medic stomatolog Galați și să licitezi pentru ele în cadrul unei campanii Google AdWords. Însă, concurența pe acest segment de cuvinte ar putea fi extrem de mare, având în vedere că, cel mai probabil, nu ești singurul medic stomatolog din Galați și, poate, nici singurul care apelează la AdWords pentru promovarea afacerii.

Pentru a identifica cea mai bună soluție prin care poți aduce pe site persoane interesate de produsele/serviciile pe care le oferi te sfătuiesc să colaborezi cu o agenție specializată în campanii integrate. Aici nu vei lucra cu o singură persoană, ci cu o întreagă echipă experimentată, care îți va oferi o strategie de dezvoltare a afacerii pe termen mediu și lung. Este greu de imaginat că poți avea un succes mai mare pe cont propriu, iar asta ți-o spun din experiență.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*