De ce e linia turistică a Bucureștiului cea mai „proastă” din Europa

Sursa foto: Marian Iliescu

Share This:

Bucureștiul nu e printre cele mai apreciate orașe din Europa, dar nici nu are motive să se afle în topul clasamentelor de acest gen. Nu are suficiente obiective demne de văzut, iar acelea care există deja nu sunt exploatate la adevărata lor valoare. Cei mai mulți turiști care vin în capitala României sunt în călătorie de afaceri sau o fac pentru a-și satisface pofta de „cheap beer” și „beautiful women”.

Cu toate acestea, însă, orașul de pe Dâmbovița a intrat în rândul capitalelor turistice care își respectă vzitatorii odată cu lansarea liniei de autobuze etajate, Bucharest City Tour. Toate bune și frumoase, avem forme, dar mai trebuie să lucrăm la fondul problemei. De ce? Pentru că pe TripAdvisor, probabil cel mai popular site de postat păreri despre locurile pe care le vizitează oamenii de pe acest glob, linia turistică a Bucureștiului e făcută praf de străini.

Turiștii care au mers cu autobuzele noastre s-au plâns că vehiculele vin foarte greu, ghizii nu oferă prea multe informații despre traseu și obiectivele de pe hartă și nu știu să lege două fraze în limba engleză, audioghidurile nu funcționează corespunzător, iar informațiile despre monumentele de pe traseu sunt minime

Dave F, un turist din Germania, care susține că a vizitat Bucureștiul în luna mai a acestui an, spune că pentru ca această linie să aibă succesul scontat nu e nevoie decât de un bun audioghid în engleză și de stații bine marcate pe traseu. Dave susține că linia turistică din capitala României stă prost la ambele capitole și adaugă faptul că șoferul cu care a fost el a luat, inexplicabil, o pauză de 20 de minute în mijlocul turului, pe o căldură năucitoare.

turist 1

Un turist din Israel, care se prezintă Popica65, ne spune că am avut o idee bună cu acest circuit, dar că am implementat-o cum nu se poate mai rău. El se plânge că audioghidul nu a funcționat în nici unul din autobuzele în care s-a urcat. Bărbatul nu înțelege de ce șoferii nu pornesc instalația de aer condiționat în zilele caniculare, când este imposibil să admiri orașul de la etaj și ești nevoit să cobori la parter.

Citește și: Patru motive pentru care Bucureștiul este o piedică în dezvoltarea județului Ilfov

Pentru că întotdeauna e loc de mai rău, el spune că obiectivele de pe traseu sunt prea departe de stațiile în care opresc aceste vehicule. Din păcate, israelianul are dreptate doar în cazul celei de la Palatul Parlamentului, care e situată la câteva sute de metri de intrarea în această impunătoare clădire.

turist 3

Mandy G, care a fost în capitală în octombrie 2014, susține că a călătorit cu astfel de autobuze în multe colțuri ale lumii, dar că serviciul de transport de la București e, de departe, cel mai rău. Mandy îi sfătuiește pe alți turiști să evite această linie și să-și procure, mai degrabă, o hartă, o carte de istorie și o cartelă de metrou dacă vor să vadă Bucureștiul.

turist22

Bun. După ce am înghițit în sec citind toate cele 58 de recenzii despre acest mod de a vedea Bucureștiul, din care am reținut că e „catastrofal”, „o pierdere de timp și de bani”, „groaznic”, mi-am luat carnetul de notițe și telefonul care face poze și m-am urcat în primul autobuz turistic ce mi-a ieșit în cale.

Mi-am zis că pentru a verifica cele semnalate de străini trebuie musai să fac pe turistul. Deși nu mi-a ieșit să văd Bucureștiul la fel cum o face un tip străin de aceste locuri, subscriu că există linii turistice mai organizate, autobuze mai curate, din care vezi orașe mai frumoase, mai puțin zgomotoase și mai civilizate.

Audioghidul în limba engleză mi s-a părut ok, iar informațiile despre obiectivele pe lângă care treceam destul de complete. Totuși, fiindcă pe traseu sunt puține monumente marcate pe harta turistică și prezente în audioghid, liniștea dintre două prezentări e destul de enervantă. Parcă aș fi vrut ca cineva să-mi spună și alte lucruri despre București cât timp stau la boul la semafor sau în coloana de mașini de pe Bd. Mărăști (încă se lucrează la pasajul de la Piața Presei).

Lipsesc informații esențiale (și picante) despre Arcul de Triumf (a fost construit în etape, din materiale de slabă calitate) și despre casele boierești de pe Șoseaua Kiseleff. Căștile sunt vechi și de proastă calitate, dar tipa care îți vorbește în ele are o engleză ok.

Nu știu dacă aceste autobuze sosesc în stații cu întârziere (al meu a venit după zece minute de așteptare), dar în capitala noastră acest lucru nu e de mirare, având în vedere traficul de coșmar de la orele de vârf. Conform broșurii și hărții turistice, intervalul oficial de succedare e 15 minute, orar care nu e respectat, spun turiștii străini.

Ambuteiaj la Casa Presei, pe Bd. Mărăști, din cauza lucrărilor la pasajul subteran
Ambuteiaj la Casa Presei, pe Bd. Mărăști, din cauza lucrărilor la pasajul subteran

Deși ne place să ne lăudăm că avem fete frumoase și deștepte, acestea nu lucrează pe liniile turistice ale RATB. Fără supărare, însă fata care valida cardurile în autobuzul meu avea un fel de urâțenie, nu fizică, ci comportamentală greu de descris: un limbaj colorat, cu o ușoară tentă manelistică, și o postură care nu o recomandă pentru un astfel de job. (Nu știu ce vrea să însemne asta, dar mai bine nu m-am putut exprima).

Ei bine, în ciuda acestui fapt, Regia de transport din București susține că proiectul liniei turistice e unul de succes și crește de la un an la altul. Conform datelor obținute de la reprezentanții regiei, din 15 mai și până la 24 iunie, 11.102 de oameni au călătorit cu aceste autobuze, veniturile ridicându-se la 200.275 de lei.

Anul trecut, în aceeași perioadă, s-au vândut 8.536 de cartele. O cartelă costă 25 de lei (pentru adulți) și 10 lei (pentru copiii între 7 și 14 ani). Copiii sub 7 ani au gratuitate. Cartela e valabilă 24 de ore și asigură acces nelimitat celui care o deține pe întreg traseul, din orice stație marcată cu sigla „Bucharest City Tour”.

harta traseu BCT

Știai că…

…Bucureștiul se află pe locul 28 în topul celor mai vizitate orașe din Europa, conform MasterCard Global Destinations Cities Index 2015, urcând o poziție față de anul trecut? La nivel mondial, capitala României se află pe locul 81 din cele 132 de orașe cuprinse în acest raport.

…Londra este în prezent cel mai vizitat oraș european? Metropola așteaptă anul acesta peste 18 milioane de vizitatori din toată lumea. În comparație, Bucureștiul mizează pe cel mult 1,02 milioane de străini.

…New York e doar a șasea destinație a lumii, cu 12,2 milioane de vizitatori?

Be the first to comment on "De ce e linia turistică a Bucureștiului cea mai „proastă” din Europa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.