Primele poze din spital cu pilotul MiG-ului prăbușit la Constanța. De cine a fost vizitat

Locotenent-comandorul Adrian Stancu se simte mai bine

Share This:

Locotenent-comandorul Adrian Stancu, pilotul MiG-ului prăbușit lunea trecută la 8 km depărtare de aeroportul Mihail Kogălniceanu, se recuperează pe zi ce trece. Aviatorul urmează ședințe intense de kinetoterapie, în încercarea de a-și recăpăta mobilitatea de dinainte de incidentul care i-a pus viața în pericol. Familia, prietenii și colegii din Aviație sunt alături de el și convinși că Gus se va întoarce la manșă foarte curând.

Joi, pilotul a fost vizitat la spital de secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul, Nicolae Nasta. Acesta a fost însoțit de comandantul Spitalului Militar Central, conf. Univ. dr. Florentina Ioniță-Radu, care i-a explicat demnitarului care sunt procedurile pe care le urmează locotenent-comandorul pentru a se recupera fizic și psihologic. Pilotul a fost operat la coloană în urmă cu trei zile, iar evoluția sa post-operatorie este una favorabilă. Este evaluat zilnic din punct de vedere neurochirurgical, neurologic și pneumologic. „Continuă tratamentul pentru profilaxia durerii și a ulcerului de stres și antibioterapie”, au precizat oficialii spitalului.

Pilotul își mișcă brațele, însă lucrează intens pentru a-și recupera mobilitatea picioarelor. Credit foto: Daniel Iancu

Adrian Stancu a fost nevoit să se catapulteze luni dimineață în jurul orei 11.15, în urma unei defecțiuni majore la motorul MiG-ului său 21 LanceR. Până în acest moment, ancheta declanșată conduce la ideea că motorul a cedat după ce a aspirat una sau mai multe păsări. Locotenent-comandorul Adrian Stancu s-a ales cu răni grave în urma catapultării.

„Pacientul are un politraumatism prin catapultare, leziunile cele mai importante sunt leziunile de coloană vertebrală, are o fractură cu tasare de corp vertebral T4 şi L1, dar cea mai importantă afecţiune este tasarea corpului vertebral L1, care este o tasare cu deplasare de fragmente osoase care comprimă canalul medular şi determină o parapareză, adică pacientul nu-şi poate mişca picioarele în acest moment”, declara conf. univ. dr. Florentina Ioniţă-Radu în momentul preluării pilotului.

Adrian Gus Stancu a fost adus la Spitalul Militar în ziua accidentului. Credit foto: Ziua de Constanța

Catapultarea este ultima soluție la care apelează piloții în situații critice. Procedura nu este lipsită de riscuri, mai ales dacă ea se realizează la altitudini mici. Mai multe detalii profesioniste despre catapultare puteți afla AICI. Contactat telefonic de danbrumar.ro, căpitan-comandorul Gelu Miron a declarat că o catapultare poate fi repetată dacă prima reprezintă un succes.

„Sunt piloți care au făcut-o de două sau chiar de trei ori. Depinde cum decurge prima. În ceea ce-l privește pe locotenent-comandorul Adrian Stancu, suntem convinși că el se va recupera bine și că îl vom vedea din nou la manșa unui MiG 21 LanceR”, ne-a spus comandorul.

Avionul MiG 21 LanceR s-a prăbușit foarte aproape de aerooport, înainte de manevrele de aterizare. Credit foto: Ziua de Constanța

Pilotul Adrian Stancu nu a fost singurul vizitat de secretarul de stat Nicolae Nasta. Demnitarul a purtat un dialog și cu Paula Vizireanu, soția sublocotenentului Adrian Vizireanu, decedat în teatrul de operații din Afganistan. Pe 7 mai 2016, Vizireanu (36 de ani) și-a pierdut viața lângă Kandahar, în timpul unei misiuni de instruire a polițiștilor afgani.

Paula Vizireanu a zâmbit din nou, chiar dacă era pe patul de spital. Credit foto: Daniel Iancu

La mai bine de un an de la dispariția soțului, Paula Vizireanu se împacă cu greu cu ideea că Adrian nu mai este. Ea este în prezent internată la Spitalul Militar Central, însă nu vă putem spune motivele internării sale, fiindcă nu le cunoaștem.

În aceeași misiune și-a pierdut viața și plutonierul Iulian Dumitrescu (32 de ani), iar un al treilea militar, Bogdan Dragomir (26 de ani), a fost rănit.



Leave a comment

Your email address will not be published.


*