Ridicarea mașinilor, reluată în Sectorul 3. De ce „hinghereala” asta e inutilă

Prima mașină ridicată în Sectorul 3, un Ford Ka cu pană pe stânga spate, abandonat pe banda I vreme de două săptămâni. Credit foto: danbrumar.ro

Share This:

E oficial. La Sectorul 3 parcarea neregulamentară va fi sancționată cu amendă și cu ridicarea autovehiculelor, după cum anunțam în articolul de ieri. Primarul Robert Negoiță a participat azi la prima acțiune de ridicare de la reluarea acestei activități care a scos peri albi bucureștenilor în perioada 2006-2015. Ridicarea mașinilor va fi realizată de serviciul primăriei, special creat pentru șoferii „indisciplinați”, cu ajutorul Poliției Locale. În fața jurnaliștilor, edilul Sectorului 3 a fost extrem de categoric, precizând că de azi nu va mai fi tolerat comportamentul cu care s-au obișnuit bucureștenii.

„Cine îndrăznește să mai parcheze pe trecere de pietoni, pe spațiu verde – am văzut chiar mașini de instituții care au urcat pe spațiul verde – cine îndrăznește să mai blocheze circulația prin zonele cu instituții de învățământ…. nu stau nici măcar două minute și le saltă mașina, ca să fie treaba clară”, a spus primarul la acțiunea de azi. Edilul a recunoscut că și el are tendinața de a parca în locuri nepermise, dar că își reprimă acest gest, în speranța că va fi un model pentru cei din jur. Pentru a descuraja acest comportament, Negoiță și-a permis să facă o comparație – cum altfel? – cu un alt oraș cu mari probleme de trafic din Europa, uitând însă că Bucureștiul nu se poate compara cu el, oricât de nostalgici suntem unii dintre noi după vremurile când apropierea asta era firească.

„Și eu am înclinația să parchez mașina în scara blocului. Nimeni la Paris nu parchează neregulamentar având ca motivație domnule nu am avut loc. Acolo, în cinci minute ai rămas fără mașină. Scurt”, a spus Negoiță.




Am participat la acțiunea de ridicare de azi și am tras niște concluzii. Una e că această practică este total inutilă, întrucât nu servește nici unui scop. Nici măcar educarea șoferilor nu stă în picioare, întrucât locuri de parcare nu sunt destule, iar taxele de ridicare și amenzile nu sunt suficient de mari ca să te usture. Să le luăm pe rând!

O macara și trei platforme

Conform primarului, ridicarea mașinilor parcate neregulamentar se va face cu ajutorul unei macarale și a trei platforme de transport. Aceasta este logistica pe care și-o permite primăria în acest moment. Explicația edililor este că primăria nu intenționează să pornească un jihad sau o vânătoare de mașini parcate la întâmplare, ci sunt căutate autovehiculele parcate pe treceri de pietoni, pe spații verzi, la intrarea în instituții publice, în intersecții sau mașini abandonate pe domeniul public. Or, marile probleme de trafic nu sunt generate de cele câteva zeci de autovehicule abandonate sau parcate pe spații verzi. Sigur, e bine ca acestea să dispară, la fel și comportamentul mârlănesc (nu știu dacă acest cuvânt există).

Înainte de a fi ridicate, mașinile sunt fotografiate

Taxele de ridicare, prea mici pentru mârlănie

Când vrei să taxezi lipsa de bun simț, nu o faci cu o palmă. Trebui să dai cu tunul, ca să doară. Așa că, dacă intenționezi să elimini de tot un comportament precum cel amintit mai sus, ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ar trebui să coste mai mult de 500 de lei. Conform lui Negoiță, acesta este prețul pe care un șofer trebuie să-l plătească pentru a-și recupera mașina parcată aiurea. La acest tarif se adaugă amenda dispusă de Poliția Locală, pentru parcare neregulamentară (vreo 580 de lei).

epiesa.ro

Banii nu ajung nicăieri

Asta este marea problemă a acestui serviciu. Pentru ce a fost el creat? Păi, din cele declarate de primarul Negoiță doar pentru a-i descuraja pe șoferii care își lasă mașinile pe spații verzi sau pe treceri de pietoni. Banii obținuți din ridicare, transport și depozitare nu vor fi direcționați pentru construirea de noi locuri de parcare. Avea un sens, nu?

„M-ați întrebat dacă folosim acești bani pentru parcări. Nu avem o societate privată prin care facem treaba asta, ci e societatea primăriei. Taxa e în valoare de 500 de lei, este fix costul pe care noi îl avem cu utilajele și cu persoanele și cu depozitarea, adică costul direct pe care-l avem. Deci n-avem vreun profit din activitatea asta. Dar am identificat undeva la 15.000 de locuri de parcare, iar la ora asta avem mai multe proiecte în derulare, inclusiv parcări subterane”, a declarat Robert Negoiță.



Nu știi dacă mașina e ridicată sau furată

Dacă te trezești fără mașină când cobori din bloc ai putea foarte bine să te gândești că a fost furată. Nu primești nici o somație în parbriz, din care să fii informat că ai parcat neregulamentar. La sesizarea cuiva sau în urma unui control al Poliției Locale, agentul constatator cheamă platforma și, dacă nu cobori din casă până la sosirea echipajului, rămâi cu ochii-n soare. Conform primăriei, pentru a afla ce s-a întâmplat cu mașina ta trebuie să suni la 112 și să raportezi dispariția. Cei de la 112 primesc, cică, numerele de înmatriculare ale tuturor mașinilor ridicate în sector. De la dispecerat vei fi înștiințat că îți poți recupera autovehicului de la centrul de depozitare al primăriei, localizat pe strada Releului nr. 4. Dar, înainte de a merge acolo, trebuie să te prezinți la un ghișeu de Impozite și Taxe și să plătești taxa de ridicare, transport și depozitare (500 de lei) și să prezinți dovada plății. Taxa se poate achita și online, pe ghiseul.ro.

Declarațiile primarul Robert Negoiță. E categoric omul ăsta!



Leave a comment

Your email address will not be published.


*