Scumpirea ouălor. Reacția unui supermarket la dojana ministrului Petre Daea

Petre Daea

Share This:

Lovitură de imagine pentru un supermarket din România, care a reacționat imediat ce ministrul agriculturii i-a urecheat pe retaileri în legătură cu prețul exagerat al ouălor. Petre Daea (da, acela cu oaia), a determinat cel mai mare retailer din România să taie prețul la ouăle livrate de cooperativa agricolă Țara Mea. Scumpirea ouălor s-a domolit.

„Kaufland România și Cooperativa Agricolă Țara Mea înțeleg nevoia consumatorilor de a beneficia de cele mai bune prețuri și vin în sprijinul acestora modificând începând de astăzi, 23 noiembrie, prețul unui cofraj de 30 de ouă de la Cooperativa Agricolă Țara Mea, de la 23,49 lei la 19,99 lei, în toate magazinele Kaufland din România. Prețul pe ou ajunge, astfel, la aproximativ 0,66 lei”, se arată într-un comunicat al companiei. Cooperativa Agricolă „Țara Mea” este o asociație a micilor fermieri români și furnizează ouă în magazinele Kaufland.

Reacția reatilerului vine la doar o zi după ce ministrul Petre Daea a taxat scumpirea ouălor, pe care a pus-o în cârca supermarketurilor. Nici cooperativa agricolă Țara Mea nu a scăpat de urecheală, fiindcă că s-a lăsat prinsă în acest carusel al scumpirilor nejustificate. Iată ce spunea miercuri ministrul Petre Daea!

„În momentul în care acest preț a apărut pe piață, cei de la Minsterul Agriculturii, împreună cu mine, am vizitat câteva supermarketuri, magazine și am văzut realitatea, constatând ceea ce și dumneavoastră ați văzut. De ce s-au scumpit aceste produse și, în principal, ouăle? Ne-am dus în ferme, am discutat cu reprezentanții fermierilor și împreună am analizat elementele de cost de producție. Pentru ca oul să ajungă în piață, trebui să fie îngrijită, în primul rând, găina respectivă, hrănită, introdusă într-un mediu necesar pentru a realiza ceea ce fermierul și-a propus. Și, din elementele acestea ale costului de producție, care înseamnă furaje, medicamente, manoperă, energie, cota de amortisment am constatat că acest cost este undeva în jurul a 36 de bani. În momentul în care oul pleacă ambalat, sigilat, la drum cu transportul furnizorului, ajunge în magazin undeva la 50 de bani. De aici și până la un leu, am căutat explicații.

Unele le-am găsit, altele nu. Negăsind aceste explicații, am solicitat în scris sprijinul Consiliului Concurenței, să vedem dacă, din analizele domniilor lor, reiese (sic) și alte cauze pe care noi nu le putem explica. Așteptăm să vedem ce analize au făcut dânșii, dar am observat un lucru extrem de interesant. S-a potolit acest preț. Că era cât pe-aci să rupă și tavanul pe la unele magazine. Nu putem sta indiferenți în fața unei asemenea situații. Am constatat că în unele magazine lucrurile s-au îmbunătățit din punctul de vedere al prețului. Cred că sugestia de astăzi, pe care eu am dat-o vizavi de preț pentru Țara Mea să contribuie în etapele următoare la o liniștire o prețului și, de ce nu, și o scădere a lui, în așa fel încât să stăm cu respectul cuvenit în fața consumatorului. Pentru că noi ne raportăm doar la consumator. Acela este cel care aduce finalitatea muncii și a producătorului și a comerciantului care trebuie să fie”, a spus Petre Daea. Pam pam.

Citește și: 

Revoluția fiscală. Decizia luată de Kaufland în legătură cu salariile angajaților

Cum faci bani din marketing afiliat pe blog și pe Facebook



Be the first to comment on "Scumpirea ouălor. Reacția unui supermarket la dojana ministrului Petre Daea"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*