Webstock 2017. Armata României în era Facebook, Twitter și Instagram

Share This:

Webstock 2017. Armata Română e cool. De fapt, cred că a fost cool dintotdeauna, dar nu s-a văzut asta până acum. Armata Română a fost una dintre cele mai plăcute prezențe la Webstock 2017, unde ne-a arătat că a intrat în secolul XXI în ceea ce privește comunicarea cu publicul larg. Încă cea mai de încredere instituții din România, Armata aniversează cinci ani de prezență în social media, datorită eforturilor unei echipe micuțe de comunicare, condusă de lot col. Alin Preda, șeful biroului de comunicare al MApN. Iată mai jos un filmuleț, care îți va arăta o altă față a Armatei Române, după care o să vă spun povestea lui. Și cum a intrat Armata în era Facebook, Twitter, Instagram și Youtube.

Spotul a fost filmat în Afganistan, în mod spontan. O patrulă a Armatei, care tocmai executase o misiune în această țară măcinată de război, a fost oprită de echipa de comunicare și îndrumată spre o sală. Aici s-a filmat un clip, pe muzica celor de la Taxi. Soldații au fost puși să cânte pasaje ale piesei, iar peste vocea lor a fost suprapusă vocea solistului de la Taxi. Fiecare militar a filmat de trei ori, după care s-a făcut montajul. Ce a ieșit, ați văzut deja. Dar care este explicația acestui demers, ne spune lot. col Alin Preda.
„Am vrut să arătăm o altă față a Armatei României și a militarului român, așa cum ar trebui să-l vadă cei din jur: tată, frate, soț, vecin, un om ca tine, ca cei din jur. Ne place să credem că am reușit să schimbăm imaginea Armatei, să arătăm publicului cum suntem noi dincolo de ceremonii și de misiunile pe care le executăm în teatrele de operațiuni”, a spus Preda.
Schimbarea a început în 2012, cu o mână de oameni care au primit misiunea să introducă instituția în mediul online. În acești cini ani, Armata a învățat cele două cuvinte – Armata altfel – dar nu a fost deloc ușor.
„De cinci ani punem hashtag Armatei României, dar nu a fost ușor să convingem conducerea că trebuie să schimbăm modul cum ne vede lumea, că este nevoie să comunicăm și prin rețelele sociale. Am pornit în 2012 cu o pagină de Facebook, iar acum gestionăm nu mai puțin de 83”.




„Prin social media vrem să spunem cu ce ne ocupăm în prezent, cum arată Armata României azi. În 2012 eu lucram la biroul de presă și nu am fost prea entuziamat când mi s-a spus că trebuie să preiau acest proiect. Nu mă consideram acel vizionar de care avea nevoie Armata. Dar, după ce am trecut de etapa asta, când puneam comunicatele de presă pe Facebook, mi-am dat seama că nu merge. Și atunci ne-am inspirat din paginile de socializare ale Armatei Americane și ale Armatei Britanice, dar nici asta nu a fost o soluție, fiindcă nu aveam același gen de public. Acum avem conturi de Twitter, Instagram, Facebook și Youtube prin intermediul cărora aducem Armata României mai aproape de oameni”, a spus Alin Preda.

1 Comment on "Webstock 2017. Armata României în era Facebook, Twitter și Instagram"

  1. Subscriu, prezentarea echipei de la MAPN a fost impresionanta. Pentru ca n-aveam nici un fel de asteptari de la ei si-au crescut la peste 80 de pagini gestionate. Pentru ca muncesc la programul Invictus. Pentru ca au strans cele mai lungi si spontane aplauze din sala. O surpriza foarte placuta!

Leave a comment

Your email address will not be published.


*