Adio, mașini second hand? Ce planuri au autoritățile române și bulgare

Credit foto: Sean Stratton/UNSPLASH

Share This:

Marile probleme de mediu provocate de emisiile nocive ale autovehiculelor vechi i-au adus la masă pe oficialii români și bulgari. Autoritățile de la București au semnat un protocol de colaborare în care au convenit să vină cu soluții pentru diminuarea considerabilă a importurilor de mașini second hand.

România și Bulgaria sunt cimitire de mașini vechi cumpărate din Europa de Vest la prețuri mici. În cadrul unor întâlniri care au avut loc vineri, 29 martie 2019, la București, ministrul mediului din România, Grațiela Gavrilescu, și ministrul bulgar al Mediului și Apelor, Neno Dimov, au decis să creeze un grup de lucru comun care să identifice soluții pentru stoparea acestui fenomen.

Având în vedere problematica mașinilor second-hand, discutată deja la nivel bilateral, precum și în cadrul Consiliului de Mediu din octombrie 2018, ne reiterăm interesul de a constitui un grup de lucru comun pe această temă, care să analizeze situația din cele două țări, în vederea identificării de soluții care să ajute la diminuarea importului acestor mașini și îmbunătățirea calității aerului”, a declarat ministrul Grațiela Gavrilescu, în cadrul întâlnirii cu ministrul bulgar al Mediului.

Credit foto: Ministerul Mediului

Cei doi demnitari au convenit asupra dezvoltării unei colaborări în ceea ce privește stabilirea unui mecanism comun de control și monitorizare a importurilor de vehicule uzate destinate comercializării sau dezmembrării, pentru prevenirea generării de astfel de deșeuri pe teritoriul României și Bulgariei.

Citește și: Care-i, de fapt, baiul cu mașinile second hand?

În 2017, românii au adus în țară cu 74% mai multe autoturisme la mâna a doua decât în anul anterior. Asta înseamnă nu mai puțin de 518.927 de mașini second hand nou introduse în traficul de la noi. Tot în 2017 s-au înregistrat și 496.723 de reînmatriculări de autoturisme rulate. Aceste autovehicule generează anual de trei ori mai multe emisii nocive decât același număr de mașini noi.

Citește și: Guvernul are buget pentru proiecte de mediu. Câți bani s-au alocat pentru reducerea emisiilor poluante

România și Bulgaria au convenit să dezvolte și alte programe bilaterale pentru protecția mediului, cum sunt proiectele de management corect al deșeurilor și de reducere a poluării fluviului Dunărea și Mării Negre. Partea română și cea bulgară au fost de acord că este esențială semnarea unui Memorandum de înțelegere privind reducerea poluării cu plastic a Mării Negre și a fluviului Dunărea, în sectorul comun de graniță.

Programează AICI o CONSULTAȚIE GRATUITĂ

Be the first to comment on "Adio, mașini second hand? Ce planuri au autoritățile române și bulgare"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.