Adio, parcări de reședință ocupate abuziv. Cum a rezolvat o primărie această problemă

Credit foto: Meric Dagli/UNSPLASH

Share This:

Posesorii de parcări de reședință au deseori conflicte cu șoferii care își parchează mașinile pe locurile rezervate. Uneori se ajunge la scandaluri în toată regula, cu amenințări, amenzi și autoturisme ridicate. Dar, fondul problemei rămâne același.

Autoritățile locale din Sectorul 4 al Capitalei au găsit o soluție la problema posesorilor de parcări de reședință plătite prin dotarea tuturor locurilor de parcare cu dispozitive de blocare a accesului mașinilor „străine”. Aceste dispozitive, controlate de posesorii lor prin telecomandă, nu permit accesul altor vehicule când cei care au contract cu primăria sunt plecați de acasă.

Dispozitivele de blocare pot fi obținute de la primărie la cerere și pot fi folosite contra unei taxe de 10 lei pe lună. În Sectorul 4 sunt circa 50.000 de locuri de parcare de reședință, astfel încât edilii pot achiziționa tot atâtea dispozitive de blocare.

Conform reprezentanților primăriei, echipamentele sunt cumpărate din străinătate, însă nu există nici o hotărâre de Consiliu Local care să ateste acest lucru. Mai mult, nu se știe dacă a fost respectată legislația privind achizițiile publice precum și cât au costat echipamentele de blocare.

Locuitorii Sectorului 4 pot solicita exclusiv electronic, prin intermediul platformei online www.mobilitateurbana4.ro, montarea unui astfel de sistem de blocare.

Strategia Primăriei Sectorului 4 este total diferită de cea a altor primării din Capitală, care au dezafectat de-a lungul anilor asemenea sisteme improvizate, montate de locatarii de la bloc. Acum, dispozitivele de blocare a accesului în parcări de reședință sunt premise dacă sunt autorizate și livrate de primărie.

Edilii din Sectorul 4 vor dezvolta și o aplicație de mobil care le va permite șoferilor din sector să depisteze un loc liber într-un parcaj public.

Citește și: De ce se construiesc ansambluri rezidențiale în bătaie de joc? Ar putea fi din cauza asta

Noul sistem de gestionare a locurilor de parcare din Sectorul 4 a fost implementat deja în cea mai recentă parcare publică, construită pe Șoseaua Olteniței nr. 9. „Amenajată pe o suprafață de 6.434 metri pătrați, parcarea deservește una dintre cele mai aglomerate zone din Sectorul 4 și are o capacitate de 236 de locuri, dintre care 70 sunt destinate abonaților, 17 persoanelor cu dizabilități și trei mașinilor electrice”, spun edilii.

Reprezentanții primăriei spun că noua parcare de pe Șoseaua Olteniței oferă posibilitatea locuitorilor din zonă să-și asigure, în permanență, un loc de parcare liber, la orice oră.

Ce mai trebuie să știi despre noul sistem de blocare a parcării

  • Proprietarii autovehiculelor din zona Șos. Olteniței nr. 9, și nu numai, pot opta pentru un abonament nenominal, în valoare de 10 lei/lună, cu posibilitatea de a-l achita integral pentru un an întreg. Astfel vor avea la dispoziție, în permanență, un loc liber de parcare.
  • Locuitorii Sectorului 4 pot alege un abonament în valoare de 20 lei/lună, pentru a-și rezerva nominal, un parcaj liber, pe toată durata zilei. Acesta va putea fi gestionat în funcție de necesitate, cu ajutorul unui aparat de blocare.
  • Rezistente la apă, șocuri și lovituri, noile dispozitive sunt ușor de manevrat. Acționate electronic, dintr-o telecomandă, care poate recepționa semnalul de la distanță, sistemele permit blocarea și deblocarea locului de parcare în doar câteva secunde.
  • Accesul abonaților în parcare se va face pe baza unei cartele magnetice, pe care utilizatorul trebuie să o păstreze în parbrizul mașinii.
  • Parcarea este destinată și utilizatorilor temporari. Accesul acestora  se va face pe baza de tichet.
  • Tariful pentru un loc de parcare este de 1 leu pentru un interval de două ore.
  • Plata se va putea face, fie la automatele self-pay, fie prin card sau SMS.
  • De noile sisteme vor putea beneficia, la cerere, toți utilizatorii locurilor de parcare de reședință de pe raza Sectorului 4.
  • Persoanele care doresc să nu-și mai găsească locul de parcare ocupat în mod abuziv de altcineva, pot solicita exclusiv electronic, prin intermediul platformei online www.mobilitateurbana4.ro, montarea unui astfel de sistem de blocare.
  • Ulterior, odată cu instalarea dispozitivului pe locul de parcare identificat, utilizatorul va primi toate accesoriile pentru folosirea corespunzătoare a echipamentului.
  • Pentru o gestionare cât mai eficientă a locurilor de parcare de pe raza Sectorului 4, parcările publice vor fi incluse în cadrul unei aplicații mobile.
  • Cu ajutorul acesteia, șoferii vor putea afla în timp real, care este cea mai apropiată parcare publică în care își pot parca mașina, dar și cum pot ajunge la ea.
  • Totodată, aplicația va permite și plata locului de parcare.

Taxe pentru ocuparea locurilor de parcare din zone publice

În acest an, Primăria Sectorului 4 a introdus taxe pentru ocuparea locurilor de parcare publice. Prin noul regulament local au fost insituite și sancțiuni pentru cei care ocupă abuziv un loc de parcare. Astfel roțile mașinilor sunt blocate, iar pentru deblocarea lor se percep tarife cuprinse între 50 și 250 de lei.

Măsura este una de prevenție, în sensul că nu ne dorim să fim hingherii șoferilor. Prima dată când se blochează roata, deblocarea este gratuită și i se oferă conducătorului auto informații cu privire la noul regulament de parcări publice și prevederile în domeniul parcărilor de reședință, apoi tarifele vor fi progresive”, a declarat Ioan Gâf-Deac, City Manager în cadrul Primăriei Sectorului 4.

La al doilea incident de acest fel, șoferii contravenienți vor fi sancționați cu 50 de lei, la al treilea cu 150 de lei, iar de la al patrulea incident tariful de deblocare va fi de 250 de lei.

Conform regulamentului adoptat la nivelul Sectorului 4, șoferii sunt obligați să ocupe locul de parcare conform specificațiilor lui, să parcheze pe un singur loc și să nu ocupe abuziv locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilități.

Primăria gestionează trei tipuri de parcări publice: cu barieră, pe stradă și park&ride. Pentru fiecare dintre acestea edilii au stabilit un tarif de folosire, pe termen scurt sau în sistem de abonament. Tarifele se situează între un leu/două ore și 3 lei/oră – pe termen scurt – și între 20 și 40 de lei/lună – în sistem de abonament.

Be the first to comment on "Adio, parcări de reședință ocupate abuziv. Cum a rezolvat o primărie această problemă"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.