Pandemia de coronavirus dă semne că va scufunda multe afaceri în România. Marii jucători din industria auto și-au trimis deja angajații în șomaj tehnic, iar patronii din turism, HORECA și transporturi numără în fiecare zi pierderi grele. Însă, ca orice tragedie care are și o latură amuzantă, unii prosperă și în vremuri de criză.
Ce afaceri prosperă în criza de coronavirus.
Livrarea de mâncare
Restaurantele și-au închis porțile pentru clienți, ca urmare a deciziei autorităților, dar continuă să preia comenzi și să livreze prin curieri. Unii au început să promoveze intens acest gen de business și fac oferte și reduceri la cumpărarea de mâncare pentru acasă.
O idee ingenioasă vine de la Universum, organizatorul evenimentelor Bucharest Tech Week și GoTech World, care s-a asociat cu Lagoo Snagov într-o afacere de livrat mâncare. Cei doi parteneri au creat GOOD-FOOD.ro, prin care livrează acasă meniuri de mâncare (prânz și cină).
Meniurile vin în 3 variante și se comandă pentru 5 zile, dar livrarea se face zilnic. Plata se face online, cu cardul, iar livrarea este inclusă în preț abonamentului de mâncare (225-275 lei/5 zile).
Serviciile de curierat
Poate cele mai solicitate în acest moment, companiile de curierat au de lucru ca în perioada sărbătorilor. Asta pentru că toți cei care și-au mutat activitatea online apelează la serviciile lor pentru a ajunge la clienți.
Fan Courier are liniile deschise pentru cei care caută azi un job ca livratori, însă compania are nevoie și de operatori call-center, șoferi și manipulanți marfă.
Citește și: Cristian China-Birta, despre știrile false și alarmiste din online: „Cineva face bani din ele”
Urgent Cargus caută chiar în acest moment livratori pentru orașele Constanța, Sibiu, Bacău și Târgu-Mureș. Nu știm câți, dar știm că peste Ocean cererea de locuri de muncă este și mai mare. Amazon a anunțat acum câteva zile că va angaja 100.000 de muncitori și livratori pentru a face față cererilor ridicate care vin de la oamenii care s-au izolat la domiciliu.
Afaceri cu cosmetice
Chiar dacă nu mai fac creme de față și parfumuri, companiile din industria cosmetică au început producția de dezinfectanți, șervețele antibacteriene și substanțe biocide necesare în spitale. Ministerul Sănătății a anunțat că va acorda producătorului de cosmetice Farmec Cluj autorizația de a fabrica produse biocide.
Farmaciile
Oamenii caută spirt, dezinfectanți și medicamente pentru răceală, viroze respiratorii și alte afecțiuni de sezon. Rolul lor este foarte important în păstrarea unui echilibru între cerere și ofertă, mai ales în această perioadă în care multă lume e panicată.
Firmele din industria textilă
Un atelier de croitorie din Vaslui, care s-a deschis cu fonduri europene, nu mai face costume populare, cum și-a propus, ci măști medicale de protecție. Nu știu cât de bune sunt pentru medici, fiindcă cele pe care le au ei trebuie să le asigure un anume nivel de protecție.
Cele mai bune pentru ei și pentru cei care vor să se protejeze de bolile contagioase sunt măștile 3M cu filtru HEPA și supapă FFP3 și FFP2.
Cei care fac speculă cu astfel de produse necesare în criză nu vor prospera. Vor da un tun, dar într-un final vor fi prinși și lăsați în pielea goală.
Pe același model, multe firme din domeniu au renunțat la fabricarea de articole vestimentare care nu sunt absolut necesare și au început să realizeze halate medicale, cearșafuri și prosoape pentru spitale.
Supermarketurile, afaceri cu succes garantat
Da, marile magazine sunt cele mai de succes afaceri în acest moment, pentru că oamenii s-au temut și încă se tem de o posibilă izolare pe termen lung la domiciliu. Mulți retaileri au fost nevoiți să-și refacă stocurile în ritmul obișnuit în perioada sărbătorilor de iarnă.
Cele mai căutate sunt alimentele de bază (făină, pâine, lapte, fructe, carne), conservele, dar și alcoolul sanitar, dezinfectanții de mâini, clorul, hârtia igienică și apa plată.
Producătorii de echipamente medicale
Locul lor nu e în coada listei, însă nu prea contează. În această perioadă, companiile care produc kit-uri și teste pentru determinarea prezenței noului coronvirus au comenzi uriașe. La fel și companiile care realizează aparate speciale pentru controlul respirației pacienților internați (ventilatoare).
România are, în prezent, 4.000 de paturi disponibile pentru bolnavii de COVID-19, și aproape 3.000 de ventilatoare. Autoritățile au declarat că vor să cumpere mai multe ventilatoare pentru a fi pregătite de vârful infecției cu coronavirus, care e așteptat către sfârșitul lunii aprilie.
Credit foto: Vlad Chețan/Pexels
Magazinele online
Industria IT
si mai sunt si altele… astea sunt primele care imi vin in minte insa.
Da, IT-ul o duce bine șu acum. Sper ca oamenii să nu fie afectați ca în alte domenii.