Am testat consultații online în pandemie. Cum a fost întâlnirea virtuală cu medicul

Credit foto: Edward Jenner/Pexels.com

Share This:

Când distanțarea fizică devine necesară pentru protejarea sănătății publice, serviciile medicale prestate de la distanță sunt o soluție la îndemâna oricui. Toată lumea a auzit de consultații online în timpul pandemiei de Covid-19. Însă puțini știu cum funcționează acest sistem ca să poată avea încredere în el. Eu am testat acest mod de a intra în legătură cu medicul specialist și pot să vă spun de ce merită să-l încercați și voi.

Premise

Problemele mele medicale au început în decembrie 2019, când m-am confruntat cu tuse seacă și dureri/arsuri la nivelul pieptului. Unii dintre prietenii mei m-au luat peste picior lansând ipoteza că aș fi fost primul bolnav de Covid-19 din România, fără să fi avut habar. Însă, la vremea respectivă, nici China nu intrase în panică.

Eu da, așa că am fost la medicul generalist, apoi la pneumolog, la Institutul „Marius Nasta”. Aici am aflat că n-am nimic la plămâni, ci, cel mai probabil, o afecțiune gastroenterologică sau reflux gastric. Am apelat la specialist, am primit diagnostic de reflux gastric și suspiciune de gastrită. Am fost testat pozitiv la examinarea pentru H. Pylori, am urmat tratament cu antibiotice și am scăpat de bacterie. Dar de arsuri, nu.

Am făcut endoscopie digestivă în iulie 2020, în urma căreia am aflat că nu am nimic. Dar arsurile n-au trecut. Alt tratament, alte pastile antiacide (știți, Gaviscon, Dicarbocalm etc.), niciun efect. Și atunci, am dat peste un medic român care profesează în Elveția și care oferă consultații online pe platforma Digital-Clinics.com.

Vreau să vă spun că a fost o adevărată revelație, fiindcă acest om a reușit să-mi ofere o perspectivă outside the box. Ceea ce a schimbat totul.

Platforma pentru consultații online

Auzisem de Digital Clinics în august 2020, când am aflat că se lansează în România. Nu e un serviciu medical străin, ci un produs 100% românesc. Atunci, am anunțat AICI că medicii au posibilitatea de a păstra legatura cu pacienții lor în timpul unor perioade dificile. Cum sunt stările de urgență/alertă. Dar nu înțelegeam cum mă poate ajuta pe mine, pacientul, întâlnirea cu un medic care ar trebui să evalueze de la distanță starea de sănătate în care mă aflu.

Ca să înțeleg cum stau lucrurile mi-am făcut un cont pe site (gratuit) și am căutat medici/specializări care mă interesează. În platformă găsești acum cel puțin un medic specialist în domeniile Medicină generală, Diabet și nutriție, Gastroenterologie, ORL, Psihologie, Cardiologie, Pediatrie și Chirurgie generală.

Dacă e să cauți un motiv pentru care să apelezi la consultații online acela e că nu toate afecțiunile/simptomele pe care le ai necesită prezență fizică în cabinet pentru examinare de specialitate. Iată de ce!

Videoconferință cu medicul român din Elveția

Pentru că problema mea era una gastroeterologică (cel puțin aparent), m-am programat la dr. Florin Costea, specialist Gastroenterologie, Medicină generală și Chirurgie cu reședința la Lausanne (Elveția). Informațiile despre medicul român pot fi consultate AICI.

Procesul de programare a fost mai ușor decât cele pe care le găsești pe site-urile altor furnizori de servicii medicale. Meniul a fost gândit să fie simplu și intuitiv și totul durează câteva secunde. După înregistrare, primești pe e-mail confirmarea programării și intrucțiuni pentru o eventuală reprogramare în caz că programul tău se schimbă.

La data stabilită, am intrat în legătură directă cu medicul, în sistem de videoconferință. Din casa sa din Elveția, dr. Costea m-a asigurat că astea sunt condițiile în care își desfășoară activitatea mulți medici străini din Vest.

După ce i-am prezentat cazul meu, medicul român a cerut detalii despre fiecare tratament/recomandare medicală/regim alimentar pe care le-am urmat din decembrie 2019 încoace. Totodată, și asta e bine să știți, în timpul unei consultații online puteți urca în platformă orice document medical în format PDF și JPG, care poate fi consultat de medicul la care apelați.

Pe baza celor relatate de mine și a documentelor pe care la aveam salvate în calculator, medicul român mi-a sugerat să renunț la pastilele masticabile antiacide și la Vitamina C (o luam pentru o imunitate). Totodată, mi-a recomandat, de test, să nu mai consum lactate și brânzeturi vreo două săptămâni, fiindcă s-ar putea să am, de fapt, o intoleranță la lactoză. Totodată, mi-a recomandat un nou set de analize de sânge și încă o determinare pentru H. Pylori, ceea ce am și făcut.

Rezultatul, constatat încă din prima zi, este următorul:

  • Nu mai am niciun fel de arsuri în capul pieptului, ceea ce demonstrează că n-am avut niciodată o aciditate sporită.
  • Suspiciunea de gastrită, care a atras după ea recomandarea unui regim alimentar strict, bazat pe carne fiartă, eliminarea prăjelilor, citricelor, cafelei și alcoolului, n-a avut nicio bază științifică. Deși am fost la „n” doctori în cabinet, fizic.
  • Pastilele antiacide pe care le luam (niște suplimente alimentare) nu-mi inhibau simptomele.
  • Analizele de sânge au ieșit bine, totul în parametri. Determinarea H. Pylori a fost negativă.
  • Mi-e dor de nu mai pot de o brânză de oaie de burduf, dar mă mulțumesc și cu telemeaua de capră, pe care stomacul meu pare să o agreeze.

În continuare o să fac analize amănunțite pentru a înțelege intoleranța la laptele de vacă și de oaie pe care am dezvoltat-o în ultimul an.

Consultația online a durat 20 de minute, timp suficient pentru ca doctorul meu să-și facă o imagine și să formuleze o opinie avizată. Totodată, el a urcat în platformă un raport medical după consultul realizat în sistem de videoconferință. Raportul poate fi descărcat de pe site și prezentat, după caz, unui alt specialist care vrea să știe istoricul meu medical.

CITEȘTE ȘI:

Consultații online în pandemie – concluzii

Platformele de telemedicină au un viitor clar și în România, nu am niciun dubiu. În cazul meu, o consultație online s-a dovedit extrem de utilă pentru identificarea unei probleme medicale pe care nici măcar n-au suspectat-o ceilalți medici pe care i-am frecventat în cabinetele lor fizice. Nu vreau să arunc cu noroi în medicii români care în acest an greu s-au confruntat cu un inamic invizibil atât de parșiv, SARS-CoV-2.

Însă, aglomerația, stesul cauzat de pandemie, numărul mare de pacienți pe care îl au de văzut în fiecare zi (mai ales medicii de familie și cei generaliști) ar putea să le altereze specialiștilor capacitatea de diagnosticare a unor afecțiuni cu simptome comune altor boli.

De aceea, sufrageria de acasă ar putea fi locul ideal de unde ar putea oferi cele mai bune soluții terapeutice pentru pacienții lor. Așa că, poate ar trebui să încerce și ei consultații online.

2 Comments on "Am testat consultații online în pandemie. Cum a fost întâlnirea virtuală cu medicul"

  1. George Pisleag | 13 ianuarie 2021 at 3:13 | Răspunde

    Dar cum se asigura aceste platforme ca au acces doar medicii si nu se umplu de infractori cibernetici care se dau drept doctori? Si care n-au studii de medicina cu adevarat?

    • George, toti medicii care sunt inscrisi in platforma sunt atent verificati. Ei prezinta toate diplomele, certificatele, atestatele si dreptul de libera practica, acte vizate de către Colegiul Medicilor, in conformitate cu normele in vigoare. Ti-am raspuns la intrebare? Multumesc.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.