Știința, accesibilă copiilor cu deficiențe de auz și vedere la Casa Experimentelor

Lavinia Chițu, interpret autorizat în limbajul mimico-gestual

Share This:

La mai bine de un an de la inaugurare, primul centru științific non-profit din România – Casa Experimentelor își deschide larg brațele pentru copiii cu probleme de auz și vedere. Am mai scris de Casa Experimentelor când s-a lansat. Acum o fac din nou fiindcă e grozav ceea ce se petrece aici. Un nou proiect educativ le oferă elevilor cu deficiențe de auz și vedere acces la cele mai ample fenoneme fizice. din București și din județele Ilfov, Giurgiu, Călărași, Ialomița, Prahova și Dâmbovița .

De luni, 9 octombrie, circa 880 de copii cu deficiențe de auz și vedere vor putea interacționa gratuit cu exponatele de aici. În plus, special pentru ei au fost amplasate 75 de dispozitive digitale, care îi vor ajuta să exploreze lumea fascinantă a științei.

Programul de vizitare este de luni până vineri, între orele 10.00-18.00, și sâmbăta și duminica, între orele 10.00-20.00. Centrul e gestionat cu ajutorul voluntarilor. Casa Experimentelor e situată în București, Calea Vitan nr 242, Sectorul 3.

Știință pentru toți, pentru o viață mai bună se cheamă proiectul, în care s-au investit aproape 163.000 de lei. În cadrul lui, copiii de la școlile speciale vor învăța să observe și să experimenteze mici sau mari invenții ale omenirii. Scopul proiectului este îmbunătățirea calității educației persoanelor cu deficiențe de auz și de vedere.

Proiectul e derulat de Asociația pentru Formare, orgaznizație care a reușit să aducă împreună școli speciale din județele vizate și din capitală, dar și reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități și din cadrul Inspectoratelor Școlare. Instituțiile de învățământ au fost încurajate să-i aducă pe copii ori de câte ori e nevoie pentru ca elevii să-și coreleze partea teoretică de la clasă cu practica derulată în cadrul centrului Casa Experimentelor.

Știința pentru nevăzători și surzi

Interacțiunea cu exponatele este înlesnită cu ajutorul unor tablete și panouri informative care le oferă copiilor cu deficiențe toate informațiile necesare despre fenomenul pe care nu-l pot vedea sau auzi. Nevăzătorii vor primi căști și vor fi ghidați de instrucțiuni audio special create de bloggerul Sorin Ilie Tata. Copiii cu deficiențe de auz vor găsi un sprijin în Lavinia Chițu, specialist în limbajul mimico-gestual.

Fiecare tabletă va fi încărcată cu fișierele corespunzătoare, astfel încât copiii să se bucure din plin de fiecare exponat. Iată mai jos o demonstrație oferită de Lavinia Chițu!

Limbajul mimico-gestual este o limbă de sine stătătoare, cu structură, lexic și reguli gramaticale precise. Conform specialiștilor în domeniu, fiecare țară are propriul limbaj mimico-gestual. Pentru a putea lucra cu copiii cu deficiențe, voluntarii centrului Casa Experimentelor au trecut și ei printr-o sesiune de instruire în tehnicile acestui mod de comunicare. Iată-i mai jos!

Citește și:

Ce înseamnă să fii influent în online. Acest puști a convins alți 841.000 de puști să-l urmărească în fiecare zi pe Youtube

De ce îmi încep fiecare zi cu un pahar cu apă




Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.