Black Friday e pe buzele multora de câteva săptămâni încoace. Se pregătesc pentru sărbătoarea cumpărăturilor ca de nuntă. Serios. Și, totuși, cât de neinspirat să fii să botezi acest eveniment Vinerea Neagră!? Parcă e titlu de film horror. Gata, ăsta a fost haterul din mine.
Salutare tuturor, azi voi încerca să vă explic ce și de ce cumpără românii în draci de Black Friday, câți bani cheltuiesc în medie și cum poți profita de acest dezmăț al shoppingului dacă ești începător în afiliere. Despre ce este marketingul afiliat și la ce te ajută am scris aici, bagă un ochi dacă ai ratat articolul.
Înainte de toate vreau să știi că există o serie de afiliați deștepți, specialiști PPC (Pay Per Click), bloggeri, vloggeri și experți în social media care fac o grămadă de bani în această perioadă. Diferența dintre tine (mine) și ei este că granzii folosesc mai toate instrumentele pe care marketingul afiliat le pune la dispoziție: Facebook Ads, E-mail Marketing, Google Adwords, site-uri de cupoane, linkuri și bannere de afiliere.
Dacă ai făcut la viața ta campanii Google Adwords, atunci trebuie să știi cum se fac banii din cuvinte-cheie. Dacă nu, atunci învață de la cei mai buni din acest domeniu, afiliați care câștigă mii de euro lunar din campanii PPC în online. Pe unul dintre ei (Octavian Jomir) îl am chiar invitat în cadrul acestui articol fiindcă am vrut să aflu de la el ce e cu nebunia asta de Black Friday și ce cumpără românii ca nebunii în aceste zile de foc.
„Comportamentul cumpărătorilor de Black Friday este justificat prin faptul că e, poate, singura campanie de reduceri unde s-au implicat televiziunile. Din Black Friday s-a făcut o știre care a prins foarte bine la public. Nebunia cu serverele picate a creat impresia îmbulzelii din offline, prin urmare starea de acum ori niciodată s-a accentuat. Dacă aș face un top, cred că pe primul loc în preferințele cumpărătorilor de Black Friday se află produsele din gama Electronice, Electrocasnice și IT&C.
După, urmează jucăriile, cărțile, cosmeticele, articolele fashion. Personal, am făcut în anii trecuți comisioane și din vânzări pe fabricadetuica.ro și piatraonline.ro”, ne spune, amuzat, Octavian.
Octavian Jomir e un reper în marketingul afiliat. A început să facă asta în anul 2011, în rețeaua 2parale, actualmente 2Performant.com. Primul său comision, în decembrie 2011, a fost în valoare de 50 de eurocenți. Trei ani mai târziu, linkurile sale au generat peste 3,7 milioane de click-uri, 18.154 de lead-uri și aproape 60.000 de produse vândute. Cel mai mare comision la o vânzare a fost de 260 de euro. Asta, da creștere!
În prezent derulează campanii de Google Adwords, Facebook Ads, E-mail Marketing și Remarketing. Mai mult, are afacerea lui cu cosmetice pe Esteto.ro și îi merge al naibii de bine. De ani buni e în topul afiliaților 2Performant, ba a fost și number one.
Dacă ești afiliat începător trebuie să știi că marketingul afiliat este o afacere ca oricare alta, în care trebuie să investești bani și care îți va aduce și pierderi, mai ales la început. Iată ce spune Octavian despre asta!
„Dacă vrei să câștigi, trebuie să fii pregătit să pierzi. Îți trebuie între 50 și 200 de euro ca să testezi o nouă campanie și să fii pregătit să pierzi acești bani”. Octavian se referă la campaniile Pay Per Click (PPC) pe care își fundamentează afacerea în online.
Dar fiindcă de Black Friday mai toată lumea cumpără câte ceva, fiindcă a văzut la televizor că toți se înghesuie sau fiindcă ofertele sunt fără egal, tu, ca afiliat, trebuie să profiți de asta. Conform datelor din industrie, care arată că românii cumpără cu precădere aparatură electrocasnică și gadgeturi în luna noiembrie, aici trebuie să insiști.
Oamenii își cumpără o plasmă în această perioadă doar pentru că e cu 200-300 de lei mai ieftină decât în alt week-end al anului, nu pentru că are într-adevăr nevoie de un televizor nou. Telefoanele mobile sunt la mare căutare în orice moment și prind mai ales la publicul tânăr. Computerele și laptopurile sunt și ele în topul vânzărilor de Black Friday, deci nu le ocoli.
Recomandă-le, dar oferă și motive întemeiate pentru care oamenii să facă o astfel de achiziție. În general, un român cheltuiește între 700 și 1.500 de lei de Black Friday pe aparatură electronică și electrocasnică, pe care știe că nu o găsește la un preț mai bun cu altă ocazie.
Cărțile, jucăriile și îmbrăcămintea se vând și ele foarte bine în aceste zile. Dacă nu folosești instrumente precum Google Adwords, Facebook Ads, E-mail Marketing, ci deții un blog în care livrezi conținut, folosește-te de feed-ul de produse și de bannerele advertiserilor din 2Performant pentru a promova produse din categoriile amintite. Ai grijă! Ca tine sunt mulți alții. Unii o fac bine de tot, alții își agresează publicul-țintă. Poate sfatul lui Octavian Jomir îți va fi de folos.
„Da, reclamele în exces pot fi considerate o agresiune. Încearcă să captezi pe blog publicul interesat de un anumit produs/serviciu și să-i afișezi o reclamă targhetată. Vei avea conversie OK și vizitatorul nu va avea impresia că intri peste el cu forța să-i afișezi nu știu ce ofertă la pantofi când el, de fapt, citește o știre despre revoluția fiscală”.
Acum că ai aflat ce cumpără românii de Black Friday, știi ce ai de făcut. Spor la conversii!
Be the first to comment on "Ce cumpără românii de Black Friday – ghid pentru afiliații începători"