Cum alegi serviciul de găzduire web când îți deschizi un blog sau un magazin online - Așa și pe dincólo

Cum alegi serviciul de găzduire web când îți deschizi un blog sau un magazin online

Credit foto: olia danilevich/Pexels.com

Share This:

Înainte să mă apuc să scriu acest articol mă gândeam ce norocos sunt cu echipa care se ocupă de găzduirea blogului meu. Băieții ăștia n-au zile de sâmbătă și duminică, sărbători legale și, deseori, am impresia că nici în vacanțe nu merg. De câte ori am nevoie de ei, sunt acolo. Sigur, n-ai de unde să știi asta atunci când cauți un serviciu de găzduire web. În cazul în care dai peste o asemenea echipă, rămâi alături de ea și nu o să regreți.

De aceea, când cauți soluții de web hosting te bazezi cel mai adesea pe recomandările celor din jur. Oricine nu e nou în acest domeniu te va putea trimite la un „băiat bun la toate” ori la o firmă serioasă.

Chiar și așa, când alegi să dai curs unei recomandări ai la dispoziție câteva criterii după care evaluezi dacă soluția de găzduire e potrivită pentru site-ul tău. Așadar, iată la ce ar trebui să fii atent înainte să începi un parteneriat cu o firmă de hosting!

Găzduire web – înțelege care sunt nevoile tale

Un blog personal, care la început va avea un trafic redus, nu va necesita un spațiu de găzduire extraordinar de mare. Astfel ai putea alege un pachet minimal (standard). Un pachet standard include, de regulă, până la 10 GB storage SSD, trafic de date nelimitat, un număr limitat de domenii și o memorie de până la 3 GB în timpul vârfurilor de trafic.

Însă, dacă blogul tău este unul care utilizează multe fotografii și/sau fișiere video, acest spațiu ar putea să nu-ți fie de ajuns. Motiv pentru care vei avea nevoie de un pachet de găzduire mai generos sau poți opta să faci un upgrade la soluția de găzduire aleasă anterior. Pentru un blogger aflat la început de drum am găsit un pachet de găzduire extrem de avantajos de la www.hostx.ro. Costă 2,5 euro pe lună și are mai multe atuuri decât cele pe care le-am enumerat mai sus.

Care e nivelul de securitate al site-ului tău

Înainte de a alege un serviciu de găzduire e imperios necesar să afli ce instrumente de backup și protecție folosește furnizorul tău de hosting. Orice companie de găzduire web care își respectă partenerii își securizează datele de pe servere împotriva unor atacuri de tip hack, malaware sau DDoS (atacuri care urmăresc supraîncărcarea unui server/computer).

Site-ul tău poate fi protejat și prin așa-numitele certificate SSL, care au rolul de a cripta informațiile înainte ca acestea să circule pe internet. Ele nu pot fi decriptate decât de serverul căruia îi sunt adresate, ceea ce garantează că nu pot fi sustrase ori modificate. Unele dintre cele mai prețioase informații care nu vrei să ajungă la terți sunt conturile bancare și parolele.

Certificatele SSL sunt recomandate în cazul blogurilor, însă sunt absolut necesare pentru magazinele online și platformele de știri. Un site care are certificat SSL poate fi ușor recunoscut după extensia https:// și lacătul din bara de adrese. Existența sa sporește încrederea vizitatorilor/clienților că datele lor sunt protejate atunci când plasează comenzi ori fac plăți online.

Un pachet de găzduire avantajos pentru tine va veni cu certificate SSL gratuite (sau incluse în prețul de hosting). În timp ce scriu aceste rânduri realizez că eu plătesc pentru certificatele SSL un abonament anual. Deci, dacă ai un pachet de găzduire care include acest serviciu ești mai câștigat decât mine.

O armă ideală împotriva atacurilor malware este Imunify360, o soluție de securitate avansată bazată pe Inteligența Artificială. Scopul: detectează amenințările de tip malware și protejează serverele de atacuri cibernetice. Unele companii folosesc BitNinja, însă Imunify360 are o rată de apreciere mai mare.

Suport tehnic și mentenanță

Blogul meu nu a fost pregătit niciodată pentru trafic impresionant, însă la un moment dat s-a întâmplat imposibilul. Într-o zi din februarie 2020, site-ul a cedat din cauza numărului uriaș de accesări înregistrare pe un anumit articol publicat cu 24 de ore înainte. Peste 200 de oameni voiau să citească acel articol în real time, însă nu puteau fiindcă blogul meu nu permitea un astfel de aflux de cititori.

Am scos-o la capăt grație intervenției rapide a echipei mele de hosting care mi-a făcut un upgrade substanțial al resurselor. Ca să pot face față pe viitor unor astfel de situații. La finalul zilei am putut contoriza peste 40.000 de vizitatori unici, trafic comparabil cu al unor renumite site-uri de știri. Articolul era acesta.

De aceea, asistența prin e-amail și helpdesk, dar și serviciile de mentenanță, sunt capitale pentru funcționarea optimă a unui site. De cele mai multe ori, aceste servicii se plătesc separat, dar asigură câteva lucruri esențiale pentru creșterea performanței unui site:

  • actualizări zilnice sau săptămânale de pluginuri și teme
  • monitorizare uptime (perioada de timp în care un server este funcțional și face ca paginile web să fie funcționale)
  • monitorizări anti-malware și curățări malware
  • blocări de atacuri de tip brute-force
  • testări vulnerabilități și cloud backup etc.

Be the first to comment on "Cum alegi serviciul de găzduire web când îți deschizi un blog sau un magazin online"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.