Nu mai folosesc serviciile firmelor de taxi. De când? Cam de când niște taximetriști nesimțiți și-au bătut joc de meseria lor. Și de noi toți, cei care, dintr-un motiv sau altul, nu avem alt mijloc de transport pentru a ajunge acasă ori la muncă. Cam tot pe atunci am descoperit serviciile unei aplicații de mobil care te pune în contact cu niște oameni cu mașini, sănătoși la cap cum pretind că sunt și eu.
Dar, într-o seară, imediat după Paști, m-a mușcat iar șarpele. Mi-am zis că n-o să-mi pice blazonul dacă iau un taxi. Mai ales că sunt sigur că printre taximetriști sunt și oameni de ispravă, care vor banii mei și cărora le pasă dacă ajung acasă cu bine. Însă am dat peste doi taximetriști nesimțiți, care vor regreta, cred, toată viața întâlnirea nefericită cu mine.
Coborâsem din tren pe la 22.45, în Gara de Nord. Era luni, a doua zi de Paști. Mama a insitat să-mi pună în traistă o grămadă de bucate, că cine știe când mă mai vede. Am tras cu greu după mine cele două sarsanale, până la Coloane. Deși era târziu, era plin de taximetriști în fața gării. L-am abordat pe primul care mi-a ieșit în câmpul vizual (de la Taxi Leone) și l-am întrebat dacă e liber. Apoi i-am făcut semn că aș vrea să urc bagajele în portbagaj, însă el mi-a tăiat avântul cu întrebarea veșnic idioată: „Unde vrei să mergi?”. În Honolulu, unde altundeva? La dracu, acasă, zic. La Lujerului. „Te costă 30 de lei dacă vrei să te duc”, îmi zice în sictir.
Nu e prima dată când sunt luat la rangă în felul ăsta, deci primul meu impuls era să-i iau neamu’ la rost. Dar m-am abținut. L-am întrebat dacă e sigur că așa vrea să procedăm, că nu e nici legal, nici moral, cum pune problema. Dap, tipul a ținut-o pe a lui și m-a trimis să caut alt „prost” care să mă ducă acasă. Lângă mine mai era o tânără de vreo douăzeci și ceva de ani. A avut parte de același tratament, oferit tot de un șofer de la Taxi Leone. Băieții ăștia sunt înregistrați în Ilfov, în Popești Leordeni mai exact, dar făceau taximetrie în București. Cu tupeu.
I-am fotografiat pe amândoi, le-am luat numerele de înmatriculare și de identificare și am sesizat autoritățile: Primăria Popești Leordeni, Poliția Capitalei, compania de taxi Leone. După mai multe săptămâni de așteptare, am primit răspuns de la toate aceste instituții, cu măsurile de rigoare. În urma verificărilor efectuate, Primăria Popești Leordeni a descoperit că unul dintre cei doi taximetriști nesimțiți, posesor al mașinii cu numărul de înmatriculare IF-07-YSJ, nu figurează în evidențele primăriei, deci nu are autorizație taxi. În cazul celui de-al doilea, edilii din Popești Leordeni au sesizat firma Leone în legătură cu comportamentul său inadecvat.
Reprezentanții companiei de taxi din Ilfov a mers pe firul poveștii mele și mi-a transmis că a luat și ea măsuri adminstrative.
„Soferul de pe autoturismul cu numărul de înmatriculare IF-07-ZFY a fost angajatul societății colaboratoare cu dispeceratul nostru. În urma sesizării dumneavoastră, am discutat cu societatea colaboratoare, iar aceasta a dispus încetarea contractului de muncă cu șoferul respectiv. Societatea colaboratoare ce deține autoturismul cu numărul de înmatriculare IF-07-YSJ nu a dorit să renunțe la șoferul în cauză. Ca urmare, am fost nevoiți să reziliem contractul de colaborare cu societatea”, au declarat reprezentanții companiei Leone.
În același timp, reprezentanții Poliției Capitalei mi-au declarat că vor ține sub observație mașina care circula prin București fără autorizație taxi, pentru a vedea dacă șoferul continuă să facă taximetrie ilegal.
Știu, aceia dintre voi care sunteți taximetriști veți considera că n-am procedat corect. Îmi veți spune că acei oameni au familii pe care trebuie să le hrănească. Veți arăta cu degetul aplicația Uber, care vă face concurență neloială. Îi veți blama pe șoferii care fac bani din „ridesharing” și pe cei care le folosesc serviciul. Îmi veți spune că veniturile voastre sunt mizerabile (așa și sunt) și că de vină sunt noile tehnologii care intră pe piață cu încălcarea legilor. Veniturile voastre sunt mici, da, nu și ale patronilor din taximetrie. Pe ei nu-i oprește nimeni și nimic să majoreze tarifele și să facă investiții în calitatea serviciilor.
Îmi veți spune că taxi-ul nu e RATB. Dar a ajuns la fel de hulit ca și transportul în comun. Nu noi, călătorii, l-am adus în această situație. Poate ar trebui să căutați vinovații în altă parte.
N-am scris decât despre doi taximetriști nesimțiți. Întâmplarea face ca ei să fie din Ilfov. Sunt convins că sunt și în altă parte. Nu mi-am propus să blamez o breaslă întreagă. Ca orice domeniu, taximetria se poate reforma din interior. Domnilor, a venit timpul să faceți curățenie în propria ogradă!
Citește și:
Ce faci când un taximetrist refuză cursa ori îți cere bani în avans
De ce sunt atât de mici tarifele taximetriștilor din București
Felicitări! Daca toti ar proceda ca dvs. toata plebea ar disparea!
Dle client ai facut reclamatie la firma pe care ai folasito .comentariile fara dovezi sunt nule .cati bani ai primit pentru a face acest lucru.?
Comentariul dumitale îmi arată cât de departe sunteți unii dintre dvs., taximetriștii, de nevoile reale ale celor pe care vreți să-i transportați. Sau pe care nu vreți să-i transportați, mai bine spus. Eu nu am folosit firma asta. Am vrut, dar taximetristul mi-a cerut bani în avans, fără să pornească aparatul de taxare.
Felicitari pentru articol dar mai ales pentru reactia clientului respectiv. Eu am mai raspuns unor astfel de articole. Nu-i iau apararea taximetristului, dar pana la un punct este acoperit de lege. Fiind taxi autorizat in Popesti-Leordeni, ii este interzis sa imbarce clienti din Bucuresti. Ramane discutabila partea cu facutul pretului fara aparat. Astia rezista pe piata in primul rand autoritatilor care nu-si fac treba (primaria popesti nu avea de ce sa trimita sesizare opratorului de transport, trebuia sa ia masurile ce se impun) si in al doilea rand o parte din vina o au si clientii. Cu scuzele de rigoare, ce cauta respectivul client sa abordeze un taxi care nu este autorizat pe Bucuresti? Cauta un taxi de Bucuresti sau facea comanda la una dintre firmele ce detin doar taxiuri de „B” sau pe aplicatiile ce folosesc doar taxiuri autorizate cu mentiunea „fara taxi de Ilfov”. Eu asa procedez cand plec la un „suc”.
De ce vi se pare discutabilă partea cu făcutul prețului fără aparat? Nu recunoașteți acest tip de comportament? Eu am fost respectivul „client” și, așa cum am scris, am abordat primul taximetrist care mi-a ieșit în cale. Atunci nu știam că nu e autorizat. Am aflat asta abia după ce m-am adresat primăriei.
Pe cat de destept te crezi pe atat de prost esti,mai rau decat codul penal pai boule care esti bou si taran de la plopaca care ai venit sa muncesti in bucuresti sau sa studiezi si ti-a pus mata in traista carnita la ranita sa ai toata luna de mancat inainte citeste legea 38 poate refuza clientul daca pe masina are licenta de ilfov si in acelasi timp poate negocia si pretul daca trec 10km de centura asa ca are tot dreptul dar daca taranul nu stie sa faca diferenta de taxi local iar legat de licenta nu ai nici un fel de info acele info nu se dau simplu la tel lui ion care suna sa spuna ca a fost refuzat la gara iar pe de alta parte asa trebuie tratati toti vreti la 1,39la portbagaj pai vrei noaptea sa ajungi de la gara pana la lujerului pe 7lei atat tia dat mata de buzunar de ce nu te ai dus la 3,5de frica ca te regula la fundulet la destinatie asa ca marsi la cacat gaozare daca te prind eu cu siguranta ai sa regreti intalnirea cu mine
Tinere, abia aștept întâlnirea cu tine. Dar dacă e să ne întâlnim, nu veni cu mâna goală.
Auzi mah, obositule de bucuresti cu taxi-ul gol care stai la colt de strada ca un milog. Ce treaba ai tu cu ce bani a venit omul in B, mah? Eu sunt din B si d-astia ca tine imi fac sila. Iesiti mah jegurilor din capitala, ca ne faceti de ras. Du-te mah la munca cinstita. Daca nu iti convine sa muncesti pe 1.39, de ce nu faci mah altceva? Ca nu esti in stare, nu? Pai taci mah atunci, nu te mai da smardoi de tastatura cand tu nu ai un chior in buzunar. Omul a vrut sa circule legal, cu aparatul pornit. Ce e asa rau in asta? Dar voi, marea majoritate infractori, cu cazier, de unde sa stiti mah ce e munca cinstita? Anafabetule, vezi ca „mata” are cratima.
Amice,esti idiot….ILC
Uite ca sunt taximetrist( in Cluj) si nu spun ca nu e just ce ai facut! Foarte bine ai facut! Daca ar face mai multi ca tine si nu s ar mai plange pe fb s ar mai rezolva treburile prin taximetrie! Cat despre Uber…e alta discutie. Respectele mele
Eu va inteleg supararea, dar cam cat credeti ca ar rezista un taximetrist, cu tariful actual daca at fi supercorect, ar merge strict conform legii? E retorica intrebarea, pentru ca e clar, nu ar rezista…., atunci cine i de vina si cum sa faca sa reziste?….e adevarat ca unii exagereaza….dar corect nu poti sa fi, si sa ti zic eu cum e in afara un tarif corect(asa cum vezi ca taxiurile prin filme, aia au tarif corect), deci: pornirea ar trebuii cel putin 5 lei, pretul pe km cel putin 2 lei ziua, 3 lei noaptea, pentru bagaje excesive vreo 5 lei, asa ca evaluarea de 30 de lei este mult mai aproape de adevar decat 10 lei cat vroiai tu sa platesti….
Si daca trebuie reclamat, dar ce reclamat, batut cu parul, este cretinul, sau cretinii care au facut o lege a tsximetriei tembela si autoritatile actuale care stiu de situatia anormala aparuta pe piata si nu fac nimic, madam Firea, care are sotul primar in ilfov si toti smecherii cu functii care au taxiuri pe ilfov, asa ca taximetristului nu i ramane decat sa se adapteze si sa incearca sa supravietuiasca in jungla ……si recurge la orce mijloc…
Ai perfecta dreptate și eu sunt taximetrist și nu refuz nici cursele de 3 lei nici pe alea de 30 de lei undeva la mijloc de copenseaza ziua de munca și tot faci bani pentru ați creste familia,bravo ție nu mai așa putem scăpa de jegurile astea de colegi in ghilimele