Cum merg afacerile în pandemie. Soluțiile antreprenorilor în vremuri de dezastru - Așa și pe dincólo

Cum merg afacerile în pandemie. Soluțiile antreprenorilor în vremuri de dezastru

Credit foto: Tim Mossholder/UNSPLASH

Share This:

Două lucruri mă scandalizează în această perioadă urâtă, însă niciunul n-are legătură cu incompetența Guvernului României de a redresa economia în pandemie. Primul este că i-a scos pe țărani să-și vândă legumele pe bordură; al doilea e că ia decizii aiuritoare bazate pe studii inexistente sau îndoielnice. Cum e suspendarea cursurilor. Și totuși, afacerile merg în pandemie, însă nu întotdeauna alea care contează pentru tine.

Cu HORECA la pământ, cineva a avut ingenioasa idee de a sprijni afacerile mici, de cartier. Sub sloganul Cumpără de la o afacere mică, BT Mic – un IFN deținut de Banca Transilvania – îi încurajează pe români să „adopte” o afacere locală, situată aproape de casă, și să cumpere de acolo tot ce au nevoie pentru utilizare zilnică. Aici intră băcăniile de cartier, brutăriile, cafenelele, patiseriile, magazinele cu produse bio, studiourile foto etc.

„Afacerile mici ne oferă adevărate lecții antreprenoriale și de viață pentru că în cadrul lor se învață lucruri valoroase: autonomia, reziliența, optimismul, să nu renunțăm și să căutăm soluții. De aici pornesc toate afacerile care ajung mari. Inițiativa își propune să ne facă să ne gândim altfel când vrem să cumpărăm ceva: de unde cumpăr, ce opțiuni am, ce impact are faptul că eu cumpăr dintr-un anumit loc pentru magazinul respectiv, pentru afacerea respectivă? 

Orice decizie de cumpărare de la o afacere mică generează o valoare adăugată mare în dezvoltarea acesteia. Iar acum este nevoie de asta mai mult decât oricând”, spune Cristina Sindile, director general al BT Mic.

Campania se bucură de expunere generoasă în media online și televizată și avem motive să credem că funcționează. Cei 11.000 de mici antreprenori care au beneficiat de linii de finanțare prin BT Mic au fost sunați și întrebați care sunt nevoile lor în pandemie. Un gest mișto de la un „partener” care, de obicei, te sună ca să te întrebe când plătești rata.

Afacerile în pandemie: magazinele de haine

Deși credeam că românii nu mai cumpără așa de multe haine în pandemie, că, na, unde să te mai duci pe praful ăsta?… realitatea e alta. De fapt, tocmai în această perioadă au crescut vânzările la articolele vestimentare, chiar și la hainele de lux. Și nebunia Black Friday abia acum începe.

Surprinzător, în perioada izolării românii au avut mai mulți bani de cheltuit pe haine de brand, iar asta o spune deschis reprezentanta unui magazin online extrem de apreciat în România.

ANSWEAR.ro, care a prezent în 7 țări europene, și-a diversificat oferta în pandemie și a sesizat o creștere a comenzii medii realizate pe site.

Black Friday a început la ANSWEAR.ro. Vezi AICI oferta completă!

Credit foto: Artem Beliaikin/Pexels.com

Cum au făcut cei de la ANSWEAR în această perioadă.

În primul rând a fost să ne adaptăm oferta de produse și branduri la cererea venită din partea clienților noștri. Am mers pe diversificarea portofoliului de branduri – am adus noi branduri în portofoliu precum Furla, Stefanel, Hugo Boss, Sportmax Code, Swarowski, Dsquared2, Samsonite, Kate Spade, All Saints, Max & Co.

Totodată, am diversificat oferta pentru brandurile pe care am observat creșteri importante – mă refer aici la Karl Lagerfeld, DKNY, Pinko, Patrizia Pepe, Twinset, UGG, Red Valentino, toate fiind branduri unde creșterile au fost peste așteptări în acest an. Am crescut oferta în categoriile destinate lucrului de acasă – pijamale, papuci, articole sportive, tricouri și hanorace, dar ne-am și adaptat foarte rapid văzând că se cumpără tot rochii, geci, canadiene, pantofi”, îmi spune Raluca Radu, country manager ANSWEAR.ro.

Decathlon, sport extrem cu influenceri

Afacerile în pandemie merg bine și pentru Decathlon, care a adoptat o strategie inteligentă în ultimele opt luni. Compania și-a mărit de 6 ori investiția în marketingul afiliat (vezi rețeaua 2Performant) și a reușit să genereze, în septembrie 2020, încasări din online cu 400% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

Tot mai mulți retaileri sunt interesați de campaniile de marketing digital, care sunt un model de succes pentru toate părțile implicate. Persoana care recomandă un produs și generează o vânzare este recompensată cu un comision, care e plătit de brand. Nu e tare să fii plătit doar pentru că recomanzi un produs cuiva care chiar are nevoie de el?

Rezultatele excelente pe care le-am obținut în afiliere împreună cu 2Performant în România au devenit un exemplu de bune practici în compania noastră și i-au convins pe colegii noștri din Decathlon Bulgaria să intre în afiliere alături de 2Performant”, spune Roxana Crahmaliuc, webmarketing team leader și traffic manager Decathlon.

Mai mult, Decathlon a încurajat bloggerii, antrenorii de fitness și influencerii să scrie despre produsele din oferta sa, bazându-se pe comunitățile generoase de fani pe care le au în mediul online.

Afacerile în pandemie: flori de lux

Un alt business care s-a adaptat în pandemie este cel cu flori livrate la domiciliu. Buchetele nu se mai vând acum la florărie, ci pe internet și poate cea mai tare idee au avut-o cei de la floridelux.ro. Ei au venit cu o ofertă inedită de Black Friday: cumperi orice buchet de flori pe 13 noiembrie cu discount de până la 30%, iar livrările se fac oricând, chiar și în 2021. Adică, poți comanda de pe acum florile pe care vrei să le dăruiești anul viitor, însă te bucuri de discount.

E o încercare deșteaptă a celor de la floridelux.ro de a crea o nevoie care acum nu există, în schimbul unor bani pe care ei îi vor folosi acum. Dar câte lucruri nu cumpărăm și nu avem nevoie de ele azi?

Evenimentul de anul acesta va aduce cu siguranță și inovații din partea magazinelor, care se luptă pentru atenția cumpărătorului și fidelizarea acestuia. Cu siguranță vom vedea multe astfel de soluții venite din partea brandurilor”, spune Dorin Boerescu, CEO-ul 2Performant.

CITEȘTE ȘI:

Consultații la distanță

Da, aici e viitorul. Medicii care oferă consultații online, pe platforme de telemedicină, vor fi în permanență în contact cu pacienții lor. Chiar dacă acest sector este destul de slab dezvoltat în România, au apărut și la noi astfel de aplicații care permit doctorilor să intre în contact cu pacienții lor.

Medicii, psihologii și psihoterapeuții sunt invitați să-și deschidă, gratuit, cabinete online prin care să țină legătura cu cei care au nevoie de un sfat medical avizat, de o consultație la distanță sau de o primă ghidare eficientă în cazul unei probleme de sănătate”, spun reprezentanții platformei de telemedicină Digital Clinics.

Firmele de curierat și delivery

Dacă ar fi să parafrazez un titlu mișto, și chiar o fac, e „Black Friday în fiecare zi” la firmele de curierat din România. Sunt business-urile care au mers cel mai bine din prima zi de restricții și până azi. Fiecare a avut un colet de transmis cuiva, ca să nu mai vorbim de mâncarea livrată acasă. Principalele companii de curierat din țară au raportat creșteri ale cifrei de afaceri în perioada de lockdown, iar trendul se va menține.

Nu avem încă cifre, însă știm că până și Poșta Română a investit masiv pentru a face față solicitărilor: a cumpărat peste 700 de mașini pentru livrat colete și corespondență.

Afacerile în pandemie: o idee pentru restaurante

Nu zic că patronii de restaurante nu s-au gândit la ea sau că nu și-au însușit-o deja, însă mie mi s-a părut foarte tare această mișcare. Unii antreprenori au venit cu oferte de nerefuzat pentru românii care comandă mâncare pentru acasă și vin să o ridice singuri din localuri. Discount-ul e de circa 30% din prețul preparatului, ceea ce înseamnă o reducere consistentă.

Ai altă idee despre cum merg afacerile în pandemie? Știi o altă rețetă a succesului? Lasă un comentariu aici ca să vadă toată lumea!

Be the first to comment on "Cum merg afacerile în pandemie. Soluțiile antreprenorilor în vremuri de dezastru"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.