Cum ne tratează Volkswagen cu spatele în scandalul motoarelor diesel trucate

Credit foto: Reuters

Share This:

La aproape patru luni de la izbucnirea celui mai mare scandal de pe piața auto, în urma căruia constructorul german Volkswagen a recunoscut că a măsluit normele de poluare pentru a vinde la prețuri umflate mai multe modele de autoturisme cu motoare diesel, statul român nu a fost despăgubit pentru prejudiciul cauzat de nemți.

Dar asta nu e atât de îngrijorător, căci procedurile în acest caz durează mult timp, prioritară pentru grupul german în acest moment fiind regăsirea de sine și repoziționarea pe piață după dezastrul financiar din septembrie 2015. Mai grav e că nemții nici măcar nu s-au obosit să răspundă solicitărilor venite din partea autorităților române, ca și când nația asta, care le cumpără în draci mașinile diesel pe care europenii le aruncă, nici nu contează pentru ei.

Oricum, nu suntem departe de adevăr. Mai mult, grupul de lucru de la Ministerul Mediului, creat pentru recuperarea prejudiciului de circa 30 de milioane de euro cauzat bugetului de stat prin neîncasarea corectă a timbrului de mediu de la șoferii români, s-a dizolvat imediat ce Guvernul a fost schimbat. Noul Executiv, da, cel tehnocrat, nu pare interesat de refacerea acestui comitet de acțiune, care să negocieze returnarea banilor care ni se cuvin.

Solicitări fără răspuns

Surse din cadrul Ministerului Mediului ne-au declarat că instituția nu a primit niciun răspuns la solicitările adresate autorității de omologare din Germania și companiei de automobile, ceea ce spune totul despre cum suntem tratați, „de la egal la egal”, în Uniunea noastră Europeană.

Imediat după izbucnirea scandalului Dieselgate, care a scos la iveală că cel puțin 11 milioane de autoturisme cu motoare pe motorină au fost „mânărite” de „un grup restrâns de salariați”, ministrul mediului de atunci, Grațiela Gavrilescu, dădea de înțeles că statul român va porni o cruciadă împotriva companiei și a autorității de omologare din Germania (care a permis scoaterea pe piață a acestor mașini) până la recuperarea banilor datorați de Volkswagen.

Statul român a decis, în prima ședință a grupului mixt de lucru pe tema Volkswagen, să se îndrepte împotriva VW pentru recuperarea prejudiciului. Instrumentarea cazului împotriva VW poate începe doar după ce vom primi informații oficiale din partea autorităților germane cu privire la nivelul real al emisiilor acestor autovehicule. Deocamdată România a calculat un prejudiciu, estimat prin diferența de timbru de mediu, evaluat la circa 30 de milioane de euro, bani care nu vor fi recuperați de la consumatorii de bună-credință, ci de la compania producătoarea ori reprezentanții ei legali în România”.

„Ne gândim la o amendă”

Partea română trimite constant informări către grupul Volkswagen și către autoritatea de omologare din Germania. Înainte de a transmite datele referitoare la prejudiciu, vrem să aflăm care sunt primele măsuri ale companiei. Statul român se gândește foarte serios la o amendă aplicată autorității de omologare din Germania, cu sprijinul sau concursul căreia s-a produs acest prejudiciu”, declara atunci ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu.

Între timp, Guvernul Ponta a căzut, la fel și interesul pentru restabilirea dreptății în acest caz. La minister a venit Cristiana Pașca Palmer, o doamnă de bine, dar care conduce un Audi S4, pe benzină, din 2011, nu un diesel second-hand ca muritorii de rând ca noi. Ce ziceți? Mai recuperăm vreodată banii de la Volkswagen?

Be the first to comment on "Cum ne tratează Volkswagen cu spatele în scandalul motoarelor diesel trucate"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.