Agenția Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a sancționat Compania Națională Poșta Română în urma unui control care a avut loc în luna iulie a acestui an. Amenda, în valoare de 35.000 de lei, a fost aplicată în urma „nerespectării obiectivelor de calitate pentru anul 2019”.
ANCOM, instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, susține că Poșta Română nu a respectat o serie de cerințe minime de calitate pentru trimiterile de corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal. E vorba de:
- livrarea trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minimum 85%;
- livrarea trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minimum 97%.
În urma acțiunii de control efectuate în luna iulie, reprezentanții ANCOM au constatat că, pe parcursul anului 2019, C.N. Poșta Română nu a respectat cerințele minime de calitate impuse.
- CNPR a asigurat livrarea la destinatari a doar 51,8% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minimum 85%);
- CNPR a livrat doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare (în loc de minimum 97%).
„În continuare, pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2024, Compania Naţională Poşta Română a fost desemnată prin Decizia preşedintelui ANCOM nr. 1363/2019 ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România. Conform prevederilor deciziei, CNPR are obligaţia să presteze pe întreg teritoriul României, la tarife accesibile şi la anumite standarde de calitate, o serie de servicii poştale”, spun reprezentanții ANCOM.
Serviciile poștale incluse în sfera serviciului universal
a) colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne și internaționale, în greutate de pâna la 2 kg (inclusiv), având ca obiect :
1. trimiteri de corespondența, cu excepția trimiterilor de corespondența în numar mare;
2. imprimate, cu excepția imprimatelor în numar mare;
3. pachete mici, astfel cum acestea sunt prevazute în Convenția Poștala Universala și Regulamentul poștei de scrisori, cu excepția pachetelor mici în numar mare;
b) colectarea, sortarea, transportul și livrarea coletelor poștale interne și internaționale, în greutate de pâna la 10 kg (inclusiv), cu excepția coletelor în numar mare;
c) distribuirea coletelor poștale cu limite de greutate între 10 kg și 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia;
d) serviciul de trimitere recomandata având ca obiect trimiteri poștale interne si internationale în greutate de pâna la 2 kg (inclusiv) prevazute la lit. a) pct. 1, 2 și 3;
e) serviciul de trimitere cu valoare declarata având ca obiect:
1. trimiteri postale interne si internationale în greutate de pâna la 2 kg (inclusiv) prevazute la lit. a) pct. 1, 2 și 3;
2. colete postale interne si internationale în greutate de pâna la 10 kg (inclusiv), cu excepția coletelor în numar mare;
3. colete postale cu limite de greutate între 10 și 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia;
f) colectarea, sortarea, transportul și livrarea cecogramelor interne și internationale;
g) serviciul de distribuire a taloanelor de plata a drepturilor de protecție sociala și a documentelor de informare întocmite de Casa Naționala de Pensii Publice la domiciliul beneficiarilor, în situația în care aceștia au optat pentru plata în cont curent sau în cont de card, indiferent de numarul de trimiteri poștale care fac obiectul acestui serviciu.
Be the first to comment on "De ce a amendat ANCOM Poșta Română. Uite de-aia!"