De ce nu am încă propria afacere pe Amazon, deși am toate motivele să încep una

Share This:

Nu sunt un om de business, asta mi-am spus toată viața. Privind în urmă, pot spune că am gestionat întotdeauna cu înțelepciune riscurile. Eufemistic vorbind, firește. În realitate n-am avut curajul să devin propriul șef. Să-mi pun viața gaj sau să dorm cu un ochi deschis și cu gândul că am făcut o alegere neinspirată.

Nu că acum ar fi altfel; dorm la fel de prost și nu sunt pe deplin convins că mi-am cumpărat liniștea din salariul de angajat.

Dar am văzut cum se face business, știu care sunt provocările și obstacolele, iar pentru antreprenorii care activează în România nu am decât atât: Respect! Condițiile în care voi faceți business sunt mai grele decât oriunde în Europa. Cinste vouă! Mai puțin ălora care dau tunuri și hrănesc economia subterană. Pământ pe voi!

Am avut de când mă știu o teamă de necunoscut, de inițiativă și risc, iar aceste handicapuri vin din educație, din insecuritatea mediului din care provii. E mult mai simplu să-ți propui scopuri mari, chiar și sub amenințarea eșecului, dacă ai o plasă de siguranță.

Care poate fi ajutorul părinților, un mental bun sau certitudinea că te poți reinventa la nesfârșit. Sunt multe vorbe de duh despre succes și reușită în viață, dar cea care îmi place cel mai mult este aceasta: „Succesul este înălțimea la care ricoșezi după ce te izbești de podea” – George S. Patton.

Într-adevăr, acesta este succesul și la fel ar trebui să gândească orice viitor antreprenor din România. Și fiindcă tot vorbeam de condițiile grele de business din această țară, poate că ar fi mai înțelept să deschizi o afacere în afara ei.

Iar cel mai la modă acum este să ai propria afacere pe Amazon, cel mai mare magazin online de pe planetă, de unde cumpără mai toată lumea civilizată. Aș putea avea oricând propria afacere pe Amazon, mai ales că am toate motivele: îmi permit un Curs Amazon pentru a intra în acest univers de business, vreau ca ideile mele să fie convertite în bani și, mai presus de orice, am prieteni care fac deja asta.

Unul dintre ei este George, un tânăr corporatist care n-a renunțat să fie „sclavul lui Soros” și care a dezvoltat în paralel un business pe Amazon. De o lună a început să-și vândă produsul lui drag în online, iar eu i-am urmărit de pe margine toată zbaterea din ultimul an.

Am trăit cu el fiecare reușită, dar și împotmolirile, necazurile și eșecurile, pentru ca azi să fiu în măsură să spun: m-ai convins, frate! Până să-i calc pe urme, l-am rugat să ne spună tuturor cum și-a făcut curaj să devină antreprenor, care au fost obstacolele și primele victorii după lansarea la apă a afacerii sale. George, ai cuvântul!

„De foarte mult timp mi-am dorit să încep un business, însă nu am reușit până acum, din diverse motive. Poate nu am avut banii necesari la vârsta la care doream să fac acest lucru, poate nu am avut susținerea de care aveam nevoie. Însă, de aproximativ un an am auzit de un model de business care se referă la vânzarea de produse fizice pe platforma Amazon.

Mi s-a părut interesantă ideea și am început să sap, să văd mai în detaliu despre ce este vorba. Așa am ajuns să aflu despre Alex Hudițan și Claudiu Stănculescu și cursul lor. Am stat și am studiat mult până să decid că vreau să mă înscriu la acest Curs Amazon, asta și pentru că prețul nu era unul modest, și anume 1.500 de euro.

M-am tot gândit și am vorbit cu doi prieteni, care au fost și ei interesați de acest model de business, așa că am decis să ne înscriem toți trei pe același cont”, spune George.

Primul pas a fost făcut, iar cei trei au început să-și frece mâinile de bucurie, mai ales că reușiseră să împartă costul cursului la trei. George al meu s-a temut că va pierde acești bani, dar își spunea că în viață faci mereu mici achiziții neinspirate, care te fac să pierzi o grămadă de bani, fără să-ți dai seama.

Aici măcar capeți niște cunoștințe care îți pot schimba viața pentru totdeauna. Așa că, a lăsat regretele deoparte și a început să frecventeze cursul, care avea o durată de 14 săptămâni. Mergea la curs o dată pe săptămână, unde petrecea 3, 4 sau chiar 5 ore.

Am fost foarte entuziasmat la primul curs. Eram cu toții atât de avizi de informații noi, încât uitam cum trec orele. Alex era genul tipului mai calm, care nu voia să piardă foarte mult timp cu lucrurile mărunte. Îi plăcea să găsească alți oameni care să realizeze unele task-uri în locul lui, el concentrându-se foarte mult pe mindset și motivație. Claudiu era total opus, el voia să înțeleagă în detaliu tot ce se întâmplă și să știe fiecare bucățică în parte. Ce să mai, erau total diferiți, probabil că de asta se și completau atât de bine”, mai spune prietenul meu.

Foarte important la Amazon e că americanii cumpără în draci de pe această platformă, așa că dacă te decizi să intri în horă, trebuie să concepi un plan de vânzări pentru acest tip de public. Mai întâi trebuie să alegi produsul cu care începi (unul singur la început), iar la curs afli care sunt cele mai bune alegeri.

După aceea, trebuie să găsești un furnizor pentru acel produs, pe care să-l convingi să-l producă exact cum l-ai imaginat tu. Cei mai mulți supplieri de produse Amazon sunt din China, deci vei fi pus în situația de a negocia de la distanță designul produsului tău, livrarea de mostre, transportul stocului în SUA, prețul de fabricare, costurile de livrare etc.

Lucrurile nu sunt simple, dar aceasta este menirea cursului pe care trebuie să-l urmezi înainte de a începe un business pe Amazon.

Din păcate, nu am reușit să ținem pasul cu ceea ce se întâmpla la curs. Și asta nu din cauza noastră, însă cu poporul chinez lucrurile merg foarte greu 🙂 Am căutat supplier pentru produsul nostru și am găsit trei care se calificau, din care am ales apoi unul.

S-a dovedit că acest supplier nu era foarte serios și ne-a întârziat cu 2-3 luni momentul lansării produsului pe Amazon. Eram atât de motivați să lansăm, încât am zis Ok, o luăm de la capăt! Și am început din nou căutările”, se destăinuie George, care a reușit să plaseze prima comandă, de 500 de bucăți, la noul furnizor, în martie 2018.

Adică la 4 luni de la începerea cursului. Nici această parte a poveștii nu e lipsită de aventuri, căci noul furnizor a făcut niște erori în procesul de livrare a comenzii, ceea ce a întârziat și mai mult lansarea produsului pe site.

În noiembrie 2017 am început cursul, în februarie-martie am dat comandă la supplier și în iulie au ajuns produsele la Amazon. Fiecare obstacol prin care am trecut nu ne-a pus capac, mai degrabă ne-a făcut să găsim soluții. Și chiar am găsit. Scopul nostru era cât se poate de clar, să ajungem cu produsele la Amazon și apoi vedem noi ce facem.”

În prima lună de la listarea pe Amazon, George și amicii săi vânduseră 180 din produsele din primul lor stoc. Strângeau pumnii de bucurie de fiecare dată când un client făcea o achiziție, însă rămâneau cu picioarele pe pământ, fiindcă nu scăpaseră de greutăți.

O afacere de acest gen, mai ales la început, are succes dacă o promovezi intens, iar Amazon.com are suficiente instrumente de marketing pe care le poți accesa pentru a deveni cât mai vizibil în platformă.

Competiția pe Amazon este acerbă. Sunt mulți bani care se bagă în marketing, Amazon vrea să câștige și el bani din absolut orice. Că să fiu mai explicit, pentru un cuvânt-cheie pe care îl cauți pe Amazon, de exemplu cuțit de bucătărie, seller-ul licitează un preț.

Cine licitează mai mult pentru acel keyword are produsul cât mai sus pe prima pagină, în urma căutării. Scopul este ca un produs să apară la o căutare după un anumit cuvânt-cheie pe pagina 1, poziția 1. De ce spun asta?

Pentru că 65% din cumpărăturile de pe Amazon sunt făcute de pe device-uri mobile, iar pe aceste device-uri doar produsul de pe pagina 1, poziția 1, este sponsorizat și apare”, spune George.

Din veniturile obținute în urma vânzării celor 180 de produse, cei trei prieteni au cheltuit jumătate pentru a-și promova produsul listat. Din jumătatea lor de profit, 30% s-a dus la Amazon (partea lor). Prietenul meu știe că din primul stoc nu va ajunge să facă profit, dar s-a pregătit mental pentru asta.

Așteaptă a doua tranșă, pentru a fi pe zero sau chiar să pună deoparte pentru o vacanță fără pretenții. Crede cu tărie că al treilea stoc îi va aduce profitul pe care îl țintește și care îi va permite să facă cinste cu șampania aia pe care mi-a promis-o când s-a lansat în acest business. Hai noroc, George!

1 Comment on "De ce nu am încă propria afacere pe Amazon, deși am toate motivele să încep una"

  1. Interesant articolul, multumesc pentru informatie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.