Probabil aveți acasă laptop sau PC, iar un smartphone e un device banal chiar și pentru un puști de 14 ani. Asta vă face, la fel de probabil, consumatori de ceea ce se cheamă în mod generic conținut online. Sigur aveți preferințe, dar de multe ori citiți sau urmăriți pe net niște enormități care vă atrag din titlu sau grație unei poze catchy. Termenul, care are atât sensul de atrăgător, mai are o valență: amăgitor. Și atunci, cum faceți diferența între conținutul online de calitate și cel mizerabil, amăgitor? N-am pus degeaba această întrebare, chiar aștept răspuns de la voi.
Până atunci, niște specialiști în comunicare online și marketing își propun să găsească soluții pentru încurajarea conținutului valoros, folosit de branduri la campanii reușite de marketing. Content Creators este evenimentul anului în materie de comunicare online, care aduce în discuție puterea conținutului de calitate. Pe 29 ianuarie 2019, la Hotel Radisson Blu din București, experți din industria marketingului digital vor vorbi despre cum se creează conținut online de calitate și cum poate ajuta tehnologia la crearea, gestionarea și extinderea brandurilor.
Prima ediție Content Creators, organizată de revista Biz, îi are printre invitați pe Cosmin Nedelcu (Micutzu), Alexandru Pomană (99%), José Borralho (Consumer Choice Europe), Alex Gâlmeanu (fotograf), Radu Constantin (vlogger), Toader Păun (Europa FM), Ruxandra Babici (consultant digital marketing), Laura Nedelschi (Kubis Interactive), George Ioniță (First Content), Khaled El-Solh și Anamaria Băjan (Caroli Foods Group).
Speakerii vor vorbi despre cum se creează un conținut relevant de brand, care sunt tendințele în storytelling și unde pot fi găsiți oamenii care să creeze content atractiv și eficient.
Dacă sunteți consumatori de conținut online, ați putut observa că mare parte din el este publicitar sau cu tentă publicitară. Nu e nimic rău în asta, fiindcă, pentru fiecare brand care are ceva de vândut există zeci de mii, sute de mii sau milioane de oameni care vor să cumpere. Problema este cum ajunge mesajul celor care vând la cei care vor să cumpere, fără ca „povestea” să-i deranjeze pe cei din urmă.
Pe lângă clasicele reclame și bannere tip pop-up, care îți umplu ecranul calculatorului de cum intri pe un website, în online se folosesc două tipuri de promovare a conținutului de brand: articole advertoriale și articole native. În ultimii ani, în România s-a mers mult pe advertoriale, în care brandul X își promova produsul Y în publicația Z cu scopul de a vinde. Cititorul își poate da seama repede că articolul este unul dedicat brandului respectiv, mai ales că acesta conține linkuri directe, active, către site-ul brandului respectiv, dar decizia de a acționa în concordanță cu mesajul transmis nu e influențată atât de direct ca în cazul unui banner clasic.
Brandurile care văd puțin altfel comunicarea în online cu potențialii clienți merg pe un alt tip de promovare, și mai puțin intruzivă. Native advertising este noua publicitate „mascată” în articole bine scrise de oameni instruiți să ofere o cu totul altă experiență de citit.
Diferența majoră dintre un material de tip advertorial și unul de tip native este că ultimul oferă mult mai multe informații de valoare, nu doar o listă cu beneficiile unui produs. „Un articol de tip native advertising, realizat în cadrul unei campanii SEO va include, spre exemplu, și linkuri spre alte site-uri relevante pentru subiectul dezvoltat, pe lângă linkul spre site-ul beneficiarului. De asemenea, strategia de linkbuilding va dicta distribuția ancorelor și a atributului nofollow, astfel încât referința la website să se integreze într-un mod cât mai natural în context”. – Sursa AICI.
Marea problemă a celor care comandă acest tip de conținut, dar și a celor care consumă acest conținut, este lipsa oamenilor pregătiți să-l creeze. „Livratori” de conținut online sunt extrem de mulți, chiar și în România, însă adevărații content creators, the storytellers, pot fi numărați pe degete.
Aflați cum se creează conținut online de calitate participând la prima ediție Content Creators. Dacă nu mergeți, nu-i bai, mă voi duce eu, fiindcă am multe de îmbunătățit la acest capitol. Vă țin la curent și… atenție! Consumul excesiv de fake news și aberații monstruoase dăunează grav inteligenței umane. Rămâneți sănătoși în cap!
Be the first to comment on "De ce nu toate articolele publicitare sunt rele? Despre native advertising"