De când Nicușor Dan e primar în București, oamenii au aflat „cu stupoare” că nu se pot face minuni peste noapte, dar și că nimic nu e gratis pe lumea asta. Nici măcare parcările publice. Știți! Alea gratuite. Ei bine, tarifele pentru ocuparea locurilor din parcajele publice au fost majorate substanțial încă din timpul mandatului Gabrielei Firea. Însă, hotărârea în baza căreia au avut loc aceste măriri a fost pusă în aplicare abia acum. Care sunt noile tarife de parcare.
Bucureștenii (persoane fizice) plătesc azi tarife de până la 75 de lei pe zi/9.450 de lei pe an pentru ocuparea unui loc de parcare publică din zona 0 (zero) a Capitalei. În 2019, când a fost schimbată legislația locală, un loc de parcare de pe marginea marilor bulevarde de închiria cu 1,5 lei pe oră.
Edilii au venit cu o viziune complet nouă în septembrie 2019, când în Consiliul General a fost aprobată hotărârea 517, care consfințea aprobarea noilor tarife de parcare în București.
Parcări în București – tarife de 10 ori mai mari
În Capitală, entitatea care are dreptul să perceapă tarife de parcare pentru parcajele publice de utilitate generală este Compania Municipală Parking București. Instituția a implementat un nou sistem de tarifare, bazat pe încurajarea creării de abonamente zilnice, săptămânale, lunare, semestriale sau anuale.
Un bucureștean care vrea să parcheze într-unul dintre parcajele administrate de societate trebuie să achite tarife și de 10 ori mai mari decât până acum. Astfel, închirierea unui loc de parcare în intervalul orar 7.00 -23.00, în zona 0 a orașului, costă 10 lei pe oră. Pentru zona 1, tariful este 5 lei/oră, iar pentru zona 2 – 2,5 lei/oră.
Atenție! Tarifele aferente zonelor 0 și 1 se aplică doar pentru primele două ore de utilizare. După expirarea acestui interval, staționarea va fi suprataxată cu DUBLUL tarifului pe oră, pentru fiecare oră de depășire. Grozav, nu?
Conform edililor, care au împărțit orașul în trei zone tarifare, zona 0 (zero) este delimitată de arterele Piața C. A. Rosetti, Tudor Arghezi, Dr. Dimitrie Gerota, Jean Louis Calderon, C. A. Rosetti, bd. Nicolae Bălcescu, Ion Câmpineanu, Calea Victoriei, Splaiul Independenței, Halelor, Piața Unirii, bd. Unirii, bd. Mircea Vodă, Matei Basarab, Hristo Botev. Adică zona cuprinsă între Universitate și Unirii.
Zona 1 este ceva mai largă și se întinde până în perimetrul descris de Piața Francofoniei, Calea 13 Septembrie, bd. Gării de Nord, bd. Ion Mihalache, Cale Floreasca, Calea Dudești, Piața Libertății, bd. Regina Maria.
Zona 2 se întinde de la limitele zonei 1 până la limita administrativă a Capitalei.
Parcările în București, cu abonament
Edilii au introdus încă din 2019 un nou sistem de taxare pe bază de abonament, care le permite bucureștenilor să-și asigure un loc de parcare de durată în parcajele administrate de societatea primăriei.
O atenție „deosebită” a fost acorată riveranilor, adică persoanelor care locuiesc în imediata apropiere a parcajelor publice. Cei care doresc să le folosească pe termen lung, le pot rezerva pentru 900 de lei pe lună (zona 0), 700 de lei pe lună (zona 1) sau 400 de lei pe lună (zona 2).
Rezervarea se poate face și pe semestru (4.860 lei | 3.780 lei | 2.160 lei) sau pe an (8.640 lei | 6.720 lei | 3.840 lei).
Cei care nu locuiesc în apropierea parcajelor, au alte tarife de parcare.
Tarifele sunt aprobate de la sfârșitul anului 2019, însă nu au putut fi practicate în cursul anului 2020 din cauza restricțiilor de mișcare. Ele au fost puse în practică abia la începutul acestui an, când reprezentanții Companiei Municipale Parking București au început montarea de noi indicatoare și publicarea de informații actualizate pe site-ul propriu.
Personal, eu recomand pe cei de la https://parcare-ieftina.ro , au preturi excelente, iar serviciile sunt foarte prompte.
Oamenii acestia sunt efectiv nebuni. Inmteleg ca la salariile de parlamentari asta e posibnl dar la un om simpl;u cu 3000 ron salariu sa dai o treime pe pearcare este efectiv nebunie…. si fara masina cred ca toata lumea e de acord ca nu e fezabil in bucuresti