Site icon Așa și pe dincólo

Cum poți încheia un contract de telefonie, internet sau TV prin telefon

Credit foto: freestocks.org/Pexels.com

Share This:

Românii pot încheia contracte de telefonie, internet sau televiziune de la distanță, iar acest lucru e încurajat într-o perioadă precum cea în care ne aflăm. Un contract de telefonie, internet sau TV se poate încheia și prin intermediul unui apel telefonic. Iată care sunt condițiile!

Contractele de servicii telecom și internet realizate la distanță au intrat în vizorul Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Instituția a primit mai multe sesizări de la utilizatori, potrivit cărora furnizorii de servicii nu au respectat procedura legală. În 2020 au fost realizate 29 de controale, soldate cu amenzi de 480.000 de lei.

Cum se încheie un contract de telefonie/internet/TV prin telefon

Pasul 1: În cadrul convorbirii telefonice, furnizorul are obligația de a oferi inițial o serie de informații minime cu privire la ofertă:

Pasul 2: După prezentarea telefonică a ofertei, furnizorul trebuie să transmită utilizatorului toate informațiile referitoare la aceasta pe un suport durabil (hârtie, e-mail, fax).

Pasul 3: Dacă este de acord cu oferta primită, utilizatorul trebuie să transmită consimțământul pentru aceasta. Acest lucru se poate face prin semnarea olografă a ofertei și returnarea acesteia către furnizor (dacă o primește pe hârtie). Consimțământul poate fi confirmat furnizorului și pe un suport durabil (e-mail, fax).

Citește și: Perioada minimă contractuală – cum eviți clauzele abuzive din contractele de telefonie și TV

BINE DE ȘTIUT! Doar acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate inițial de furnizor nu presupune încheierea unui contract la distanță. Contractul se consideră încheiat la data la care a fost semnată oferta sau la care a fost transmis consimțământul scris, pe suport durabil, către furnizor.

Cum te retragi dintr-un contract de telefonie/internet/TV (pagina următoare)

Contract de telefonie/internet/TV prin telefon – cum te retragi 

Chiar dacă ai semnat un contract de la distanță, trebuie să știi că te poți răzgândi și cere să te retragi din această înțelegere, fără un motiv anume. Acest lucru este posibil doar în termen de 14 zile de la data încheierii contractului respectiv.

Dacă scopul principal al contractului este achiziționarea unui echipament (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului”, spun reprezentanții ANCOM.

E bine să știi că serviciile pentru care ai încheiat un contract de la distanță vor fi furnizate abia după expirarea perioadei de retragere (14 zile). În cazul în care vrei să beneficiezi de ele mai devreme, trebuie să faci o cerere și să o transmiți furnizorului.

Unde poți să reclami o abatere

ANCOM poate lua măsuri în cazul în care furnizorul nu a respectat drepturile utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor la distanță prin care sunt achiziționate servicii de comunicațîi electronice. Sesizările pot fi trimise la InfoCentru ANCOM.

Exit mobile version