Una caldă, alta rece. Vestea bună este că pacienții din toată țara vor putea trimite sesizări și reacții cu privire la modul în care au fost tratați în spitale, prin intermediul unor infochioșcuri amenajate în instituțiile medicale. Toate datele vor fi colectate de reprezentanții Alianței Pacienților Cronici din România (APCR), care își propun să creeze o hartă a excelenței medicale din România. Totodată, în urma feedback-ului venit de la pacienți, alianța va transmite informații autorităților medicale în vederea îmbunătățirii condițiilor din spitale și a sistemului de sănătate în general.
Până atunci să ne „delectăm” cu veștile rele, căci ele sunt nelipsite din viața noastră. La mai bine de trei luni de la desființarea comisiilor de specialitate din cadrul CNAS, care aprobau tratamentele scumpe pentru o serie de afecțiuni cronice, situația stă mai rău decât înainte de aplicarea acestei măsuri de debirocratizare. Pacienții au semnalat faptul că unele tratamente au fost întrerupte, în vreme ce altele nici măcar nu au fost inițiate. Reprezentanții APCR susțin că de atunci și până azi accesul pacienților la tratamente scumpe este din ce în ce mai greu, numărul prescripțiilor pentru bolnavii cronici scăzând cu circa 20%.
„Prescrierea medicamentelor pentru hepatite a devenit o problemă. Medicii se tem să prescrie tratament de lungă durată, din cauza Curții de Conturi, acestora fiindu-le teamă să nu li se impute contravaloarea medicamentelor”, a afirmat Marinela Debu, președintele Asociației Pacienților cu Afecțiuni Hepatice, la dezbaterea „Implicații legale ale prescrierii de medicamante în România: de la răspunderea personală la impactul asupra pacienților”.
Ministerul Sănătății pregătește o măsură care va veni în sprijinul tuturor pacienților din România, care presupune afișarea tuturor stocurilor de medicamente pe site-ul instituției. „Ministerul anunță că are în lucru un ordin privind afișarea stocurilor de medicamente pe site-ul Ministerului Sănătății, unde să poată fi consultat și văzut în orice moment ce medicamente sunt disponibile și unde. Ministerul Sănătății anunță că ia în calcul absolut toate propunerile inițiate de asociațiile de pacienți”, spune Octavian Alexandrescu, subsecretar de stat în Ministerul Sănătății.
Un astfel de proiect, la scară mai mică, a fost deja implementat de Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune și Asociația Bolnavilor de Cancer. E vorba de aplicația informatică Medarp, prin intermediul căreia bolnavii pot afla în ce farmacie găsesc medicamentele pe care le caută și cu ajutorul căreia pot comanda un tratament. În acest moment rețeaua cuprinde 140 de farmacii mici din toată țara și patru firme de distribuție, conectate prin acest instrument în interesul pacienților. Informații referitoare la farmaciile incluse în proiect puteți afla la numărul de telefon 0727.341.434.
Ce soluții avem pentru ca bolnavii să aibă acces la tratamente
Cezar Irimia consideră că există soluții pentru deblocarea acestei situații, însă e nevoie de interes din partea tuturor celor din sistemul de sănătate.
„Este nevoie de comisii la nivel local, la nivel de spital, pentru a da acel confort medicului curant în prescriere. Apoi, întărirea controaleleor, atât la Ministerul Sănătății, cât și la Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Este nevoie de instruirea medicilor prescriptori, pentru rezolvarea problemei accesului la tratament. Trebuie să existe întâlniri la nivelul caselor județene de asigurări de sănătate, pentru deblocarea accesului la prescrieri”, a spus Irimia.
Citește și:
Experiment social. Cum reacționează oamenii când le spui că ai fost bolnav de TBC
Mierea de Manuka, antibioticul 100% natural care te scapă de E.coli și Stafilococul auriu
Be the first to comment on "Pacienții pot reclama condițiile din spitale prin intermediul unor infochioșcuri"