Pandemia de coronavirus. Primele instituții din București care își suspendă programul cu publicul

Share This:

Primăria Capitalei și instituțiile din subordine își suspendă programul direct cu publicul din cauza pandemiei de coronavirus, de joi, 12 martie 2020. Mai mult, reprezentanții Primăriei Sectorului 3 au declarat că instituția își va muta activitatea exclusiv în online, începând cu ziua de vineri, 13 martie 2020.

„Noi măsuri COVID-19 în Capitală: Instituțiile și companiile din subordinea PMB suspendă temporar activitatea directă cu publicul. Bucureștenii pot efectua plăți online și se pot adresa în continuare instituțiilor respective telefonic sau în format electronic, pe mail sau prin intermediul formularelor de contact de pe site.

Societatea de Transport București, Compania Municipală Termoenergetica, Compania Municipală Imobiliară București, Poliția Locală, muzeele, bibliotecile și alte instituții municipale suspendă temporar activitățile de relații cu publicul.

Precizăm că în toate cazurile, perioada menţionată punctual se poate extinde, în funcţie de evoluţia situaţiei”, au anunțat edilii Capitalei.

Începând cu ziua de vineri, 13 martie 2020, Primăria Sectorului 3 nu mai lucrează cu publicul. Măsura vizează sediul din Calea Dudești nr. 191 și în cele trei sedii ale Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale.

Edilii le cer cetățenilor să folosească instrumentele digitale pe care le pune la dispoziție pentru a interacționa cu instituția în vederea prevenirii răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19).

„Reamintim faptul că Primăria Sectorului 3 este cea mai digitalizată administrație locală din București, oferind astfel cetățenilor servicii în sistem online. Prin intermediul serviciilor online, cetățenii nu mai sunt condiționați de timp sau de programul de lucru al instituției, putând benefia de următoarele servicii:

  • Plata taxelor și impozitelor locale online – www.ghiseul.ro;
  • Depunerea de cereri și documentație online pentru solicitarea unui loc de parcare;
  • Obținerea de Certificate de Urbanism online;
  • Depunerea de sesizări online și urmărirea traseului lor interdepartamental și al statusului în timp real;
  • Aplicația intitulată „I love S3”,  ce poate fi descărcată pe orice tip de telefon mobil și care permite o vizualizare a hărții sesizărilor primite de la cetățeni, precum și statusul lor de rezolvare;
  • Programarea căsătoriilor online pentru cetățenii cu domiciliu în Sectorul 3 – permite rezervarea fermă a unui interval de timp la o dată anume chiar și cu câteva luni înainte de momentul ceremoniei;
  • Programarea online pentru transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă;
  • Eliberarea online de autorizații, acorduri și avize de funcționare comercială;
  • Eliberarea online a certificatelor de atestare fiscală;
  • Înscrierea exclusiv online în creșele din Sectorul 3;
  • secțiune care permite cetățenilor o evaluare a activității instituției, care constituie un feedback necesar și util pentru obiectivele viitoare.”

Primăria Sectorului 3 îi roagă pe toţi cetăţenii să respecte în această perioadă recomandările autorităţilor din domeniu, pentru a preveni răpândirea virusului COVID-19.

Măsuri asemănătoare și în Sectorul 2

  • Sistarea desfășurării audiențelor până la finalul lunii martie 2020;
  • Transmiterea către cetățeni a recomandării de a utiliza comunicarea preponderent electronică a petițiilor (email: infopublice@ps2.ro sau telefonul 021 209.6000) și de a evita, pe cât posibil, deplasarea la Centrul de Relații cu Publicul;
  • Păstrarea unei distanțe de minim 1 m în dialogul cu funcționarii publici pentru serviciile pentru care este imperios necesară prezența la sediul autorității publice;
  • Funcționarii care asigură serviciile de relații cu publicul și ordinea la nivel instituțional (Poliția Locala) vor avea grijă ca în holul de așteptare să nu fie mai mult de cinci persoane în același timp, precum și ca în dreptul fiecărui ghișeu să nu se afle mai mult de două persoane în așteptare;
  • Dezinfecția frecventă (la fiecare oră) a mânerelor ușilor de acces în Centrul de Relații cu Publicul și a suprafețelor birourilor amplasate în incinta centrului;
  • Funcționarii care asigură serviciile de relații cu publicul (Serviciul Registratură, Relații cu Publicul, decese, căsătorii) vor fi dotați cu mănuși de unică folosință și măști de protecție;
  • Reducerea programului cu publicul la cel mult două zile/săptămână;
  • Nebulizarea uscată săptămânal în clădire și zilnic la Centrul de Relații cu Publicul;
  • Intensificarea comunicării prin intermediul telefonului/faxului și transmiterea documentelor electronic de către personalul din cadrul Primăriei Sectorului 2;
  • Suspendarea temporară a programului de relații cu publicul pentru structurile din cadrul instituției unde există această posibilitate (Direcția Urbanism, Cadastru și Gestionare Teritoriu, Direcția Servicii Publice şi altele);
  • Organizarea programului la nivel de instituției în 3 intervale orare cu începere de la orele 07.30; 08.30; 09.30.

Be the first to comment on "Pandemia de coronavirus. Primele instituții din București care își suspendă programul cu publicul"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.