De câte ori aud expresia park & ride mi se zbârlește părul în cap. Și asta pentru că românii au reușit cumva să o golească de conținut. Dacă nu știi ce vreau să spun, ei bine află că fix acum un an Metrorex a inaugurat un parcaj de tip park & ride la stația Străulești pe care nu-l folosește aproape nimeni. Și costă doar 50 de bani pe oră să-ți lași mașina aici.
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenul, park & ride definește un parcaj, de regulă public, construit la perferia unui oraș aglomerat pentru a încuraja vizitatorii din alte localități să-și abandoneze mașinile personale și să-și continue călătoria cu mijloacele de transport în comun.
Park & ride Străulești e un eșec total, iar motivele sunt vreo 3
Motivul 1
Românii nu au un cult pentru acest gen de abordare a călătoriei și preferă să intre cu mașina personală până în centru. Mai mult, când li se impun taxe de tranzitare a zonelor centrale urlă ca apucații că sunt discriminați și li se încalcă dreptul la mișcare. Ciudat popor!
Motivul 2
Terminalul multimodal Străulești, cum a fost botezat parcajul, nu beneficiază de panouri de semnalizare la intrarea în Capitală, dinspre Mogoșoaia. Mai mult, nu sunt panouri nici la 500 de metri, nici la 100 de metri de obiectiv, așa că cei care intră în oraș din nord habar nu au că există această opțiune. Toată șandramaua, cu tot cu depoul de metrou de la Străulești, a costat 363 de milioane de lei. Bani, cu glumă!
Motivul 3
S-ar putea ca zona în care a fost ridicat parcajul să nu fie cea mai potrivită. Park & ride Străulești e situat într-o zonă de tranzit (Șos. București-Târgoviște-Bd. Bucureștii Noi), unde nu poți să zici că șoferii și-au făcut un obicei din a parca aiurea.
Totuși, parcați aici! E gratuit
Închid paranteza și vă anunț că Primăria Sectorului 4 a inaugurat și ea o parcare de tip park & ride, însă într-o zonă în care traficul aglomerat te încurajează să-ți lași mașina într-un loc amenjat. Noua parcare se află la Piața Sudului, la intersecția Șoselei Berceni cu Șoseaua Olteniței.
Parcarea are o suprafață desfășurată de 4.950 de metri patrați și o capacitate de 305 locuri dispuse pe trei nivele: parter, un etaj și terasă.
„La parter, au fost configurate 86 de parcaje, dintre care 7 sunt destinate persoanelor cu dizabilități, iar două locuri motocicletelor. Totodată, la etaj, pot parca 76 de autovehicule, iar cele 89 de locuri amenajate la ultimul nivel sunt destinate exclusiv abonaților. În afara spațiilor din interior, parcarea de la Piața Sudului beneficiază și de 60 de locuri la exterior, dintre care trei sunt destinate persoanelor cu dizabilități”, spun reprezentanții primăriei.
Citește și: Primarul Daniel Băluță, interviu: „Nu e corect să fiu judecat pentru niște jardiniere”
Parcarea de la Piața Sudului va avea o dublă funcțiune. Ea e destinată atât celor care tranzitează zona și caută un spațiu în care să-și lăse mașina în siguranță, pentru a traversa orașul cu metroul sau cu alte mijloace de transport în comun, cât și celor care locuiesc în apropiere și au nevoie de o parcare de reședință.
Investiția se ridică la 22,6 milioane de lei și are, din start, o problemă: e gratuită. Problema e la primărie, nu la noi, care va fi nevoită să pândească șoferii care-și abandonează mașinile acolo sau care le lasă cu săptămânile. Conform edililor, gratuitatea se va păstra până când se va ajunge la concluzia că această facilitate a fost o idee proastă. Deci, se fac teste. Până atunci, nu ezitați să parcați aici! E gratuit.
Mă găsești și pe Facebook, unde fac colecție de LIKE-uri.
Be the first to comment on "Parcați aici! E gratuit (park & ride)"