5 întrebări comune despre portarea numărului în altă rețea
Portabilitatea numerelor de telefon fixe și mobile este posibilă în România începând cu luna octombrie a anului 2008. De atunci, ANCOM a oferit informații la zi despre această facilitate oferită utilizatorilor de servicii de telefonie. Site-ul portabilitate.ro, recomandat de ANCOM, este una dintre cele mai de încredere surse pentru informații pe acest subiect.
Iată 5 întrebări comune despre portarea în altă rețea și răspunsurile aferente!
Numerele de telefon de pe cartelele preplătite pot fi portate?
„Da, în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea păstrării numărului atunci când se transferă de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid).”
Vreau să-mi transfer numărul în altă reţea înainte de expirarea contractului. Este posibilă portarea? Ce se întâmplă cu contractul încheiat cu furnizorul de la care vreau să plec?
„Portarea este posibilă, cererea nu îţi poate fi refuzată în acest caz. În urma portării, contractul încheiat cu furnizorul de la care ai plecat încetează. Cererea de portare reprezintă o solicitare de încetare a furnizării serviciilor de telefonie de către furnizorul donor. Dar reţine: transferul la un alt furnizor nu te scuteşte de obligaţiile contractuale pe care le ai faţă de furnizorul de la care ai plecat.”
Dacă îmi transfer numărul în altă reţea, îmi mai pot folosi telefonul în cazul în care este blocat în reţeaua operatorului de la care am plecat?
„Operatorii pot seta anumite aparate telefonice astfel încât acestea să funcţioneze doar în reţeaua proprie. Și le pot oferi apoi în cadrul unei oferte promoţionale/program de fidelizare a clienţilor. Prin urmare, este posibil să nu le poţi utiliza într-o altă reţea. Aparatele telefonice în sine nu fac obiectul portabilităţii. Va trebui să discuţi cu furnizorul de la care doreşti să pleci pentru a afla în ce condiţii se poate realiza decodarea telefonului.”
Este normal să mi se ceară o taxă pentru portarea numărului de telefon?
„Întrucât costurile determinate de portarea numărului sunt suportate de operatorul la care te transferi, acesta are dreptul să apeleze la diverse modalităţi de a-şi recupera costurile respective. ANCOM a impus operatorilor ca sumele pe care le solicită clienţilor pentru portabilitate să fie accesibile. Însă, fără a preciza o valoare maximă şi o modalitate anume prin care sunt percepute.”
Sunt obligat să accept numărul de telefon provizoriu?
„Nu. Furnizorul acceptor trebuie să-ţi asigure posibilitatea de a-ţi porta numărul şi fără asignarea unui număr de telefon provizoriu. În acest caz, până la finalizarea portării, nu vei putea beneficia de serviciul de telefonie oferit de furnizorul acceptor. La momentul încheierii contractului pentru numărul de telefon a cărui portare o soliciţi, furnizorul acceptor îţi poate aloca un număr de telefon provizoriu. Dar este obligat să-ţi ofere posibilitatea de a opta pentru renunţarea la acest număr în eventualitatea în care portarea nu se finalizează.”
Foarte bine explicat, multumesc mult pentru informatie!