Compania Enel, care deservește 2,8 milioane de clienți în rețeaua de furnizare și distribuție în România, a implementat o nouă platformă informatică, cu scopul derulării de campanii de marketing și comunicare. Reprezentanții Enel au explicat, cu acest prilej, ce se întâmplă cu datele personale ale clienților lor și cum pot aceștia refuza prelucrarea lor.
Conform Enel, datele cu caracter personal ale abonaților (în care intră numele, prenumele, adresa, numărul de telefon, adresa de e-mail, codul Eneltel, evoluția indexului contorului), precum și istoricul interacțiunii cu compania, sunt stocate pe servere din Statele Unite ale Americii, în state precum Nevada, Indiana și Georgia. Conform companiei, aceste state oferă „un nivel crescut de protecție a datelor”. Conform Legii 677/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, actualizată, românii au dreptul de a fi informați în legătură cu gestionarea datelor personale. În plus, legea conferă și dreptul de a refuza prelucrarea datelor personale în scopul derulării unor campanii de comunicare sau de marketing.
Abonații care vor să-și exercite dreptul de acces la date, dreptul de intervenție asupra datelor, dreptul de opoziție și dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, pot înainta o cerere scrisă, datată și semnată către: dataprotection.ro@enel.com sau la adresa de corespondență a Enel: București, Bd. Ion Mihalache, nr. 41-43, corp A, sector 1, cod poștal 011172.
„Cu privire la dreptul de opoziție menționăm că acesta poate fi exercitat în orice moment, din cauza unor motive întemeiate și legitime legate de situația ta particulară, exceptând cazul în care există dispoziții legale care prevăd contrariul. De asemenea, precizăm că ai dreptul de a te opune în orice moment, în mod gratuit și fără nici o justificare, ca datele tale cu caracter personal să fie prelucrate în scop de marketing”, spun reprezentanții Enel.
Citește și:
Leave a comment