UPDATE: Regulamentul a intrat în vigoare vineri, 30 septembrie 2022. Iată încă un lucru care devine obligatoriu de azi!
Începând cu data de 30 septembrie, posesorii de locuri de parcare de reședință sunt obligați să îndepărteze orice însemn scris pe asfalt sau plăcuță care indică sau sugerează rezervarea locului de parcare. Primăria oferă o perioadă de 30 de zile pentru intrarea în conformitate, după care va începe să aplice amenzi.
„În caz contrar, după această perioadă de 30 de zile, Poliția Locală va acționa și îi va amenda pe cei care nu au îndepărtat aceste însemne amplasate fără autorizație pe domeniul public. Reamintim că locurile de parcare de reședință sunt parte a domeniului public, iar amplasarea neautorizată de însemne, construcții, plăcuțe etc constituie o contravenție și se poate sancționa cu amendă”, se arată într-un comunicat al primăriei.
Știrea inițială:
Consiliul Local al Sectorului 3 a aprobat un nou regulament pentru parcări de reședință. Documentul, care va intra în vigoare la 30 septembrie 2022, vine cu o serie de modificări în ceea ce privește atribuirea și gestionarea parcărilor de reședință.
Edilii locali spun că noul regulament aduce îmbunătățiri în activitatea de alocare a locurilor de parcare.
Regulament parcări de reședință – care sunt modificările aprobate
- Posesorii de autovehicule vor putea beneficia de al doilea loc de parcare dacă dețin apartamente în sector cu minimum două camere;
- 30% din totalul locurilor unei baterii nu vor fi atribuite nominal, pe principiul omul și locul de parcare. Acestea vor fi alocate nenominal locuitorilor domiciliați la adresele arondate conform regulamentului. Aceștia vor avea dreptul să le folosească în funcție de sosirea la adresă. Ele vor fi marcate diferit și în teren, dar și în Sistemul Informatic de Gestionare a Parcărilor din Sectorul 3 (GIS).
- Beneficiarii de parcări de reședință vor primi stickere cu coduri QR, iar aceștia vor trebui să le afișeze în mașini la loc vizibil;
- Toate informările trimise de Primăria Sectorului 3 beneficiarilor parcărilor de reședință se vor face exclusiv online, prin email sau prin SMS.
- După intrarea în vigoare a noului regulament, în data de 30.09.2022, posesorii autorizațiilor emise înainte de 2021 au la dispoziție 90 de zile pentru a-și actualiza datele/ documentele.
- Pentru a se putea atribui locuri și persoanelor domiciliate la case, sintagma „apartament” din vechiul regulament este înlocuită cu „imobil”. Prevederile sunt valabile pentru persoanele domiciliate în imobilele de pe raza Sectorului 3.
Citește și: A început Programul RABLA pentru ochelari! Vouchere de 1.000 de lei pentru schimbarea ochelarilor. Cum obții reducerea
Cum se atribuie locurile de parcare de reședință în Sectorul 3
În Sectorul 3, locurile de parcare de reședință se atribuie prin licitație publică cu strigare, conform HCL nr. 175 din 28.03.2019. Edilii au ales această metodă deoarece cererea este mai mare decât oferta. Astfel, deținătorii de autovehicule de pe raza Sectorului 3 ajung în situația de a se „război” pe sume colosale pentru a beneficia „pe viață” de locurile de parcare din zona în care locuiesc.
Cea mai mare sumă plătită de un bucureștean din sector, pentru a-și asigura locul de parcare, este 30.700 de lei. Pe lângă suma plătită la licitație, posesorii locurilor de parcare trebuie să achite tarifele de ocupare a acestora, stabilite prin hotărâre a Consiliului General al Municipiului București.
Începând cu anul 2022, taxele pentru utilizarea locurilor publice cu parcări de reședință sunt:
- Zona A: 600 lei/an/vehicul;
- Zona B: 500 de lei/ an/vehicul;
- Zona C: 400 de lei/ an/vehicul;
- Zona D: 300 de lei/ an/vehicul.
Actele se depun doar prin Sistemul Informatic de Gestionare a Parcărilor din Sectorul 3. Persoanele care nu au acces la internet sau nu știu să utilizeze aplicația GIS vor fi consiliați la sediul Primăriei Sectorului 3.
Be the first to comment on "Regulament parcări de reședință în Sectorul 3 – schimbările anunțate de primărie"