Sinucideri la metrou. Cum a rezolvat Metro Taipei această problemă: „Au fost multe provocări”

Share This:

„Sinuciderile sunt una dintre cauzele principale de deces la metrou”, au declarat oficiali ei serviciului de transport Metro Taipei, pentru danbrumar.ro. Reprezentanții companiei care asigură transportul cu metroul în capitala Taiwanului au răspuns prompt unei solicitări pe care le-am adresat-o în calitate de jurnalist, dar și de cetățean interesat de siguranța sa în timpul călătoriilor în subteran.

Le-am spus celor din Taipei că la București avem o problemă. Mi-au mărturisit că au avut-o și ei până acum 10-15 ani, dar că totul e OK acum. S-au confruntat și ei cu sinucideri la metrou, dar și cu persoane care au căzut sau au fost împinse pe liniile de contact de oameni cu impulsuri criminale. Le-a cerut să ne ofere și nouă câteva idei din expertiza lor, poate se leagă ceva și la București. Poate.

Oficialii companiei care operează serviciul de transport cu metroul în București, Metrorex, au anunțat la sfârșitul lunii februarie că au demarat procedurile pentru montarea de panouri de siguranță în stații, pentru împiedicarea călătorilor să ajungă, accidental sau intenționat, pe liniile de contact. Primii pași pe care i-a anunțat Metrorex vizează demararea procedurilor pentru licitațiile privind studiile de prefezabilitate și fezabilitate. Adică, sunt la faza la care caută un consultant care să le zică ce presupune instalarea acestor sisteme, în ce stații pot fi puse și în care nu, care vor fi rezultatele preconizate și, mai ales, cât costă.

„În ultimii ani, Metro Taipei și-a modernizat un număr de panouri de siguranță, iar toate stațiile de metrou au fost dotate cu astfel de echipamente până în septembrie 2018. Sinuciderile sunt una dintre cauzele principale de deces la metrou. Astfel, măsurile pe care le pot lua companiile de transport cu metroul pot include instalarea de astfel de panouri cu uși glisante, iluminarea sporită și creșterea numărului de agenți de pază”, îmi spune B. C. YEN, președintele Metro Taipei.

Oficialul companiei de transport spune că provocările au fost mari, dar că scopul principal, creșterea nivelului de siguranță la metrou, a meritat efortul.

„Din punctul nostru de vedere, au fost mai multe provocări, probleme cu care ne-am confruntat. În primul rând vorbim de timp limitat de instalare a acestor panouri cu uși glisante. La noi, muncitorii au avut la dispoziție doar trei ore și jumătate, pe timp de noapte, pentru a lucra efectiv la instalarea lor. Munca de instalare trebuia să se coreleze cu alte tipuri de lucrări de noapte, planificate, cum sunt cele de mentenanță a sistemului. Proiectul de instalare a panourile de siguranță trebuia să se oprească atunci câd erau de realizat alte lucrări necesare la nivelul căii de rulare, cu care se suprapuneau. În plus, locul de lucru trebuia curățat și pregătit pentru începerea programului de dimineață, punând și mai multă presiune pe munca efectivă.”

În al doilea rând, pentru a activa the platform screen doors a fost nevoie de o serie de teste și verificări riguroase. După instalarea lor, s-au realizat intervenții pentru semnalizare, comunicații, alimentare cu curent și echipament de control. După aceea s-a trecut la testarea instalației, a întregului sistem etc.”

„Este nevoie ca aceste echipamente cu uși glisante să fie la un nivel ridicat de fiabilitate și calitate. Sisteme de acest gen au fost instalate în 58 de stații. Imaginați-vă, 58 de astfel de platforme se deschid și se închid, pe ambele părți ale peroanelor, când trenurile intră în stații. Ele se deschid și se închid de circa 1,39 de milioane de ori pe zi și de 500 de milioane de ori pe an. Pentru a menține buna circulație a trenurilor, aceste uși glisante necesită o fiabilitate ridicată.”

Sinucideri la metrou. Într-o zi din timpul săptămânii, metroul din Taipei înregistrează circa 2,1 milioane de călătorii. Orele de vârf la transportul în subteran din capitala Taiwanului sunt între 7.00 și 9.00 dimineața și între 17.00 și 19.00 seara. Bucureștenii circulă cu metroul cam după același grafic.

În timpul orelor de vârf, personalul nostru întărește inspecția de siguranță, inclusiv la nivelul ghișeelor de informații, al peroanelor și lifturilor. Pentru a se asigura că pasagerii nu sunt prinși de ușile glisante, agenții de securitate sunt dispuși la nivelul peroanelor pentru a-i ghida spre cele mai apropiate căi de acces în trenuri. Totodată, în situația în care ne confruntăm cu mulțimi de oameni în timpul orelor de vârf se iau măsuri adecvate de control al aglomerației pe peronul/vestibulul/poarta de acces respectivă, în funcție de situație.”

Citește și: Cum putem reduce semnificativ numărul de sinucideri la metrou

Metroul din Taipei este unul dintre cele mai eficiente și sigure sisteme de transport subteran din lume, spun reprezentanții companiei care îl operează. În 2018, serviciul de transport a avut o rată de întârziere mai mare de cinci minute de 1,2 la 100.000 de trenuri.

Sinucideri la metrou. Metro Taipei are cinci magistrale și 117 stații. Rețeaua de transport în subteran are o lungime de 136,6 kilometri, dintre care 131,1 kilometri operaționali.

Despre Taipei și Taiwan

Taipei este capitala țării insulare Taiwan și are aproape 2,7 milioane de locuitori (anul 2018). Taiwan este o țară cu 23 de milioane de locuitori, puțin mai populată decât România, dar cu o suprafață mult mai mică (36.193 kilometri pătrați). Taiwan nu este recunoscut drept stat de sine stătător decât de 20 de țări, la nivel mondial. România nu face parte din grupul statelor care au recunoscut autonomia Taiwanului față de China.

Taiwan a fost mereu locuită de chinezi, care au pierdut-o abia în 1895, când au fost nevoiți să o cedeze Japoniei în urma războiului. Taiwan a redevenit teritoriu chinez după înfrângerea Japoniei în cel de-al Doilea Război Mondial. Însă, Taiwanul și-a declarat independența de mai multe ori de-a lungul deceniilor secolului trecut, fără prea mare succes la nivel global.

În 1971, autoproclamatul stat Taiwan a fost exclus din Organizația Națiunilor Unite, ceea ce a dus la izolarea sa. Însă, americanii au avut grijă să sprijine această insulă vreme de peste 30 de ani, perioadă în care Taiwanul s-a dezvoltat spectaculos, în opoziție cu planurile Chinei. Deși nu are parte decât de o recunoaștere formală ca stat independet de China, Taiwanul are un președinte, o femeie – Tsai Ing-wen – care a fost aleasă la 20 mai 2016.

Rămâneți pe recepție, deoarece vin cu detalii despre cum au reușit japonezii să scape de problema sinuciderilor la metrou. Tot aici, într-o altă zi cu soare.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.